آئین افتتاحیه جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4008385
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

آئین افتتاحیه جشنواره ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار شد

آئین افتتاحیه جشنواره ملی خلیج فارس با حضور رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر و جمعی از خانواده‌ شهدای خلیج فارس روز گذشته چهارم آبان‌ماه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیین افتتاحیه جشنواره ملی خلیج فارس با حضور علی احمدی‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر، جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه، نیروی انتظامی، خانواده‌ شهدای خلیج فارس و جمعی از مسئولین استانی روز گذشته چهارم آبان‌ماه در دفتر واحد جهاددانشگاهی  استان برگزار شد.

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر ضمن قدردانی از ایثار و رشادت‌های شهدای خلیج فارس و خانواده‌های آنها گفت: نام خلیج فارس برای همیشه با نام ایران اسلامی گره خورده و اتفاقاتی که با رشادت‌‎های دلیرمردان ایران اسلامی در این منطقه ثبت شده موجب جاودانی نام خلیج فارس شده‌ است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر اضافه کرد: دریادلان نیروی دریایی ارتش و سپاه در منطقه خلیج فارس از جمله شهید نادر مهدوی و یارانش و شهید مسعود خلعتی و همرزمانش با تقدیم جان حماسه‌‎های افتخارآمیزی آفریدند که نمونه بارز دیگری در سال‌های اخیر به اسارت گرفتن تفنگداران دریایی آمریکا جنایتکار از سوی نیروی دریایی سپاه به فرماندهی سردار رزمجو است.

وی با اشاره به رشادت جوانان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس با اعتماد امام راحل جوانان برای پیشبرد اهداف کشور کارهای بزرگی کردند اکنون نیز در دولت مردمی با اعتماد به جوانان اتفاقات بزرگی رقم خواهد خورد و نظام از این برهه مهم سربلند بیرون خواهد آمد.

احمدی‌زاده بیان کرد: سلسله کارگاه‌‎هایی در حوزه خلیج فارس با رویکردهای ملی و بین‌المللی و برخی کارهای علمی و پژوهشی برگزار و نمایشگاه کتاب و اسناد خلیج فارس از دیگر رویدادهای پیش‌بینی شده برای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به لزوم مقابله جدی با جریان‌هایی که به دنبال تحریف نام دریای خلیج فارس و تغییر آن به خلیج عربی است، یادآور شد: با هدف جلوگیری از تحریف نام خلیج فارس استفاده از ظرفیت مقاله‏‌های علمی و پژوهشی هم در دستور کار جشنواره قرار دارد که در اختتامیه مقاله‌‎های برتر معرفی می‏‌شود.

وی با اشاره به بزرگداشت خلیج فارس در استان بوشهر بیان کرد: امسال بزرگداشت خلیج فارس در استان بوشهر از شش ماه پیش از روز ملی خلیج فارس آغاز شده است که از این زمان تا روز ملی خلیج فارس ۱۵ برنامه به‌صورت ملی اجرا خواهد شد‏ و ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ مراسم اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس در صورت همکاری مسئولین ارشد استانی به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha