تقدیر جهاد دانشگاهی بوشهر از خانواده شهید مدافع سلامت
کد خبر: 4024805
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲

تقدیر جهاد دانشگاهی بوشهر از خانواده شهید مدافع سلامت

معاونین جهاددانشگاهی بوشهر با حضور امام جمعه برازجان و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از خانواده شهید مدافع سلامت، خضر خلیلی تقدیر کردند.

تقدیر جهاد دانشگاهی بوشهر از خانواده شهید خلیلی

به گزارش ایکنا از بوشهر، صبح امروز 9 دی ماه آیین تجلیل از شهید مدافع سلامت دکتر خضر خلیلی با حضور حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان، خانواده شهید، جمعی از معاونین جهاد دانشگاهی واحد بوشهر و جمعی از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در دفتر امام جمعه برازجان برگزار شد.

حجت الاسلام مصلح در آغاز سخنرانی خود با اشاره به فرارسیدن دهه فاطمیه(س) این دهه را دهه بصیرت فاطمی برشمرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بی‌بی دو عالم اسوه همه مردان و زنان مسلمان در ایمان ،عبادت و بندگی، صبر و استقامت، ولایت‌مداری ،دفاع از حق، ایثار و فداکاری و اولین شهیده‌ی راه ولایت است و مردمان اعصار گذشته بسیار بی بصیرت و جاهل بودند. از این رو ظلم های فراوانی در حق ائمه معصومین من جمله حضرت فاطمه(س) روا داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر مردمان عصر پیامبر بصیرت داشتند تنها یادگار پیامبر مورد حجمه قرار نمی‌گرفت و این مصیبت‌ها را نمی‌دید اگر بصیرت مردم بود حضرت علی علیه‌السلام 25 سال خانه‌نشین نمی‌شد و امام حسن مجتبی (ع) این‌گونه مظلومانه تن به صلح نمی‌داد و حادثه عاشورا و اسارت آل‌الله پیش نمی‌آمد. امامان معصوم که برترین‌ها بودند این‌گونه مظلومانه در عزلت و انزوا زندگی نمی‌کردند و حق مسلم آن‌ها که سعادت مردم و خلافت بود از آن‌ها سلب نمی‌شد.

امام جمعه برازجان با اشاره به بی بصیرتی مردمان اعصا گذشته که منجر به انزوای معصومین شد، تشریح کرد: بنابراین بی‌بصیرتی در طول تاریخ خوبان و صالحان را مورد مظلومیت مهجوریت و انزوا قرار داد و بحمدالله ملت ما در حوزه مکتب اهل‌بیت با جان و مال و زبان و تمام وجودشان پای انقلاب ایستادگی کردند و حماسه آفریدند و هر جا که نیاز شد برای انقلاب و اسلام و ولایت در صحنه حاضر شدند.      
مصلح با اشاره به جان فشانی و ایثار ملت ایران در 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ملت ما با هوشیاری جان‌نثاری کردند و از ارزش‌های انقلاب و رهبر پشتیبانی کردندو فتنه‌ها و توطئه‌هایی که در مدت چهل‌ساله یکی پس‌از دیگری پیش آمد را با بصیرت و حضور به موقع در صحنه خنثی کردند.     
وی یکی از جلوه‌های زیبای این ایثار و بصیرت را حضور به‌موقع ملت عزیز در دی‌ماه سال 1388 دانست و گفت: ملت ما آن روز در شرایطی که احساس کردند انقلاب و اسلام در شرایط خطر قرار گرفته و دشمنان قسم‌خورده اسلام آمریکا صهیونیست‌ها و کشورهای اروپایی سلطنت‌طلب برای سرنگونی انقلاب و نظام نقشه کشیدند و می خواهند همان انقلاب مخملی را در ایران راه‌اندازی کنند با بصیرت به صحنه آمدند و پای اصل انقلاب و نظام ایستادند و توطئه دشمن را خنثی کردند و آتش انحراف را خاموش کردند و این نظام را بیمه کردند.
حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: باید این ایثار و بصیرت ملت را که به تعبیر امام ره «مردمان ما از مردمان صدر اسلام بهتر و وفادار ترند» را ارج نهیم. ملت ما ثابت کردند با وجود همه مشکلات معیشتی ،اقتصادی، گرانی که دشمنان بر ما تحمیل کردند با بصیرت ایستاده‌اند.    
وی با اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی و فرارسیدن روز 9 دی افزود: سالروز شهدای 19 دی از قم شهر خون و قیام و سالگرد سردار دل‌ها حاج‌قاسم سلیمانی و سالگرد 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت را باید گرامی‌داشت و ان‌شاءالله بتوانیم به تعبیر قرآن کریم که می فرماید «هرگز در مواجهه با دشمن سستی به خرج ندهید اگر شما سختی می‌کشید دشمنان شما به‌مراتب در شرایط سخت‌تری قرار دارند» و خشم آن‌ها نشان‌دهنده ضعف آن‌هاست، بتوانیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و روزبه‌روز بر عزت و اقتدار ایران اسلامی بیفزاییم و حضور فعال ما در منطقه و جبهه مقاومت اسلامی نویدبخش آینده‌ای روشن تر برای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مصلح با اشاره به آیه «ای اهل ایمان هنگامی‌که با دشمنان دین و بشریت مواجه شدید ثابت‌قدم بمانید و خدا را یاد کنید» تشریح کرد: خداوند با صابرین است پس ما بر این باوریم که بعد از هر سختی ان‌شاءالله آسانی است و سرانجام برجام از آن خوبان و صالحان است .     
در ادامه حجت الاسلام مصلح ضمن تشکر و قدردانی از فعالان عرصه سلامت، کادردرمان و مدافعین سلامت  که در شرایط سخت ایستادگی و استقامت از خود نشان دادند بیان کرد: خداوند با جماعت است و ملتی که با هم متحد باشند و در راه خدا کوشش کنند خداوند وعده‌ی نصرت را به آن‌ها داده‌است و پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول به مبارزه می‌باشند و البته در کنار کادر زحمت‌کش درمان، مساجد، هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی برای مقابله با این بیماری منحوس تلاش و از خودگذشتگی کردند و این ایثار و فداکاری ملت باید در تاریخ ثبت شود و از آن حفاظت شود.  
 حجت الاسلام مصلح در پایان ضمن تاکید بر پایان ناپذیر بودن فتنه های دشمنان گفت: فتنه‌های دشمن پایان‌پذیر نیست چراکه آنها هرگزخوشی ما را طالب نیستند آن‌ها با دست خودشان گور خودشان را می‌کنند، جنگ را بر ما تحمیل کردند ولی این جنگ باعث اقتدار ملت شد این جنگ اقتصادی هم ان‌شاءالله باعث پیشرفت ما خواهد شد و در این راه مدافعان سلامت بنا به وعده الهی به پاداش عظیمی امیدوار باشند.

در پایان این مراسم تندیس فداکاری مدافعان سلامت و هدایایی به رسم یادبود از سوی جهاد دانشگاهی بوشهر به خانواده شهید مدافع سلامت دکتر خضر خلیلی اعطا گردید و از فداکاری، صبر و ایثار شهید و خانواده بزرگوارشان تشکر و قدردانی به عمل آمد.

معاون جهاددانشگاهی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار کرد:  تلاشی که امروز کادر درمانی و پرستاری بیمارستان‌ها در مراقبت از بیماران مبتلا به «کرونا» می‌کنند، تکرار جلوه‌های ایثار و فداکاری است که سالیان قبل در دوران هشت سال دفاع مقدس دیده‌ایم و رهبر معظم انقلاب با پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر شهید خدمت محسوب شدن کادر پزشکی، پرستاری،‌بهداشتی و خدماتی که در جبهه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند موافقت کرد و این مهم بدان جهت بود که وجه اشتراک زیادی میان مدافعان سلامت و شهدای دافع مقدس وجود دارد و خوشبختانه اقدامات خوب و ثمربخشی در این حوزه رخ داده است و اکنون شاهد روند کاهشی ابتلا و مرگ و میر کرونا هستیم و تجلیل از حافظان امنیت و مدافعان سلامت از جمله برنامه‌های این نهاد انقلابی است که واحد بوشهر با افتخار از شهید خلیلی تقدیر می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha