دستیابی به اهداف عالی؛ نیازمند مدیران جهادی و متخصص
کد خبر: 3988994
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تأکید کرد:

دستیابی به اهداف عالی؛ نیازمند مدیران جهادی و متخصص

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با تأکید بر لزوم رسیدن به اهداف عالیه در حوزه‌های مختلف، گفت: برای رسیدن به اهداف عالیه، نیازمند مدیران جهادی، با برنامه، متخصص و انقلابی هستیم و با بی‌برنامگی نمی‌شود کشور و استان را اداره کرد.

علی احمدی‌زاده، رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر به‌مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر گفت: جهاددانشگاهی استان بوشهر به دنبال قطع وابستگی کشور و با هدف ارزآوری مؤثر، طرح فناورانه تکمیل زنجیره پرورش ماهی  را اجرایی کرد، تولید و تکثیر بچه ماهی در قفس و تولید غذای آبزیان از جمله اقدامات ارزشمند در این طرح است.

وی اضافه کرد: این نهاد پس از شیوع کرونا، دومین آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا را با تعرفه دولتی در استان راه‌اندازی کرد و در این راستا جهاددانشگاهی استان بوشهر تاکنون بیش از شش هزار تست PCR را انجام داده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به تدوین چهار سند در این استان، یادآور شد: این سندها شامل سند ارتقا وضعیت زنان خانواده، عوامل مؤثر بر بیکاری، سند اشتغال و سند بودجه‌ریزی استان بوشهر هستند.

وی بیان کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در استان بوشهر چندین طرح افکار سنجی و مطالعاتی از جمله نظرسنجی میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را با موفقیت در چندین مرحله انجام داد که تفاوت نتیجه این نظرسنجی با واقعیت کمتر از سه درصد بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با اشاره به لزوم راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک در استان، بیان کرد: این نهاد تجهیزات لازم برای راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک را فراهم کرده است، اما عمل نکردن به تعهدات و تخصیص نیافتن بودجه مورد نیاز باعث شده است که بوشهر تنها استان بدون آزمایشگاه ژنتیک کشور باشد.

احمدی‌زاده افزود: به دلیل نبودن آزمایشگاه ژنتیک زوج‌های جوان بوشهری پیش از ازدواج برای انجام آزمایش مجبور به مراجعه به استان‌های همجوار هستند، این موضوع باعث شده است برخی افراد از انجام آزمایش ژنتیک چشم‌پوشی کنند.

وی تاکید کردند: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی شبکه‌ای از درمان ناباروری سالانه بیش از ۱۵هزار سیکل درمانی با میزان موفقیت بسیار بالا داشته، اما استان بوشهر به علت حمایت نشدن از این امر مهم محروم بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: در حوزه مرکز تخصصی ناباروری برای استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی درحال انجام است، اما متاسفانه تاکنون بودجه‌ای برای این طرح تخصیص نیافته و همین موضوع سرعت روند راه‌اندازی را با کندی روبه‌رو کرده است.

احمدی‌زاده با تاکید براینکه اکنون اولویت مهم جهاددانشگاهی استان بوشهر ایجاد مجتمع آبزیان در شهرک زیست فناورانه دلوار است، بیان کرد: این طرح اکنون در حال انجام است و اگر استان به تعهدات خود در سفر حسن روحانی رئیس جمهور وقت عمل کند طرح استراتژیک و راهبردی ایجاد مجتمع آبزیان در شهرک زیست فناورانه دلوار در یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و کشور صاحب فناوری تکثیر و پرورش آبزیان می‌شود.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی در استان بوشهر با نگاه فناورانه، تمرکز به نیاز استان، تدوین دانش فنی و فناورانه کلیدی به دنبال ایجاد کسب و کار پایدار و تبدیل شدن به قطب نفت، گاز و اقتصاد دریا طبق برنامه هفتم توسعه است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ما در جهاددانشگاهی استان بوشهر معتقدیم می‌توان با محققان جوانِ جهادی عقب‌ماندگی‌های استان در علمِ استفاده از ظرفیت نفت و گاز، صنایع پایین دستی و اقتصاد کرانه را جبران کرد.

احمدی‌زاده گفت: جهاددانشگاهی استان بوشهر گاهی یک سال برای دریافت مجوز یک طرح عام‌المنفعه، علمی و فناورانه منتظر می‌ماند از همین رو می‌توان گفت برخی مشکلات و عقب‌ماندگی‌های این استان به علت نبود مدیریت جهادی و مؤثر است.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به اهداف عالیه در حوزه‌های مختلف نیازمند مدیران جهادی، بابرنامه، متخصص و انقلابی هستیم،  ادامه داد: با بی‌برنامگی نمی‌شود کشور و استان را اداره کرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه هدف این نهاد انقلابی آموزش تخصصی در جهت ایجاد اشتغال پایدار است،  تصریح کرد: در یک سال گذشته سه مرکز تخصصی آموزش و آموزش عالی مربوط به وزارت بهداشت و درمان، وزارت علوم و تحقیقات و سازمان برنامه و بودجه از سوی جهاد دانشگاهی استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

احمدی‌زاده بیان کرد: پارسال جهاددانشگاهی استان بوشهر بیش از پنج هزار نفر فراگیر داشت که بیش از ۴۰ درصد از آنان در بخش‌های دولتی و غیر دولتی از طریق خود اشتغالی یا معرفی مجموعه مشغول به کار شدند.

وی تصریح کرد: مرکز آزمون جهاددانشگاهی استان بوشهر تاکنون شش آزمون استخدامی با چهار هزار و ۵۰۰ داوطلب برگزار کرده است که هزار نفر از آنان به استخدام دستگاه‌های اجرایی درآمده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر یادآور شد: در یک سال گذشته بیش از ۱۵۰ زن سرپرست‌خانوار به صورت رایگان در این نهاد انقلابی آموزش دیده‌اند و به بازار کار متصل شده‌اند.

احمدی‌زاده با اشاره به طرح توسعه مشاغل خانگی گفت: از سال قبل اجرای این طرح در استان بوشهر با آموزش هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف و با الگوی بسیار جدید و نوین آغاز شد و تعداد زیادی از این افراد به اشتغال پایدار رسیدند.

وی ادامه داد: در طرح توسعه مشاغل خانگی آموزش، توانمند سازی، مواد اولیه و اتصال به بازار برای متقاضیان به‌صورت رایگان بوده و هدف از این طرح ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد کسب و کارهای نوین است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر در خصوص مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب و کار گفت: این مرکز در یکسال گذشته بیش از ۲۷ رویداد برای ایجاد کسب و کار و یک استارت‌آپ را برگزار کرد و نقش مهمی در برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در خوشه‌های بسیاری از جمله خرید و فروش، بازاریابی اینترنتی، گردشگری، صنایع دستی و کسب و کارهای اینترنتی داشته است.

احمدی‌زاده بیان کرد: خدمات مرکز نوآوری و شتاب‌دهی کسب و کار جهاددانشگاهی استان بوشهر از آموزش تا خروجی به صورت رایگان بوده است و تاکنون بیش از هزار نفر از جوانان از این خدمات استفاده کرده‌اد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون یک استارت‌آپ، جشنواره ایده‌پردازی و پذیرش تیم‌های نوآور با محوریت دریا، انرژی و صنایع خلاق با خروجی بسیار خوب برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: این استان برای ایجاد یک ریل‌گذاری قوی و شتاب دهی به کسب و کار در حوزه فناوری، نیازمند تاسیس «کارخانه فناوری» است و تا این مهم با حضور یک مجموعه قدرتمند تاسیس نشود در  این حوزه ضعف خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جای تاسف دارد که نهاد جهاددانشگاهی که این چنین مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری است در استان بوشهر چنین مورد بی‌مهری واقع شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: حمایت نشدن‌ها، اما باعث بی‌تحرکی نشد و از قضا جهاددانشگاهی در حوزه‌هایی تحریم‌ها را هم دور زد و ما نیز در استان بوشهر برخی مدیرانی که با ما همکاری نکردند را دور زده و با اقتدار و جهادی کار را پیش بردیم.

احمدی‌زاده با اشاره به اقدامات فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: این نهاد در حوزه فرهنگی بارها مرجع بسیاری از نهادها جهت تدوین سندهای اجتماعی و فرهنگی در استان بود و تلاش کرد در حوزه‌های مختلف فرهنگی موثر باشد.

وی بیان کرد: خبرگزاری ایسنا تمام تلاش خود را در جهت توسعه استان به کار برد و در کنار آن، خبرگزاری بین‌المللی قرآنی (ایکنا) را نیز به سیستم خبری استان بوشهر اضافه کرد تا در حوزه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی استان گام‌های مؤثری برداشته شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان بوشهر اظهار کرد: مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی که پارسال در استان شروع به کار کرد با اخذ مجوزهای رشته‌های جدید و کارآفرین به دنبال ایجاد الگوی جدید آموزشی و تبدیل آموزش به مهارت و اشتغال است.

احمدی‌زاده تصریح کرد: جهاددانشگاهی استان بوشهر در یک سال گذشته بیش از شش تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و نهادهای منعقد کرد.

وی تصریح کرد: به دنبال ایجاد یک مرکز تخصصی در منطقه ویژه پارس جنوبی هستیم، جلسات خوب و مؤثری در سطح ملی و استانی انجام شده است و پیش بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با برنامه‌ریزی انجام شده شاهد اتفاقات خوبی برای استان بوشهر باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha