احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تکلیف الهی است
کد خبر: 3989571
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تکلیف الهی است

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: رسالت ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، احیا و ترویج فرهنگ این فریضه الهی در جامعه با همکاری نخبگان و صاحب‌نظران است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام بهروز بهروزی، دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر روز گذشته 18 مردادماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه بوشهر با تسلیت ایام ماه محرم نقش احیا امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مورد توجه قرار داد و گفت: احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تکلیف الهی است چراکه این مهم سبب رشد و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون می‌شود.

بهروزی با اشاره به نامگذاری دهه نخست ماه محرم به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر، افزود: همه در برابر اجرا فریضه الهی و قانون امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند و محدوده آن منحصر به قشر و صنف خاصی نیست و تمام آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر اشاره به تدوین برنامه ویژه برای دهه نخست ماه محرم گفت: رسالت این ستاد احیا و ترویج فرهنگ این فریضه الهی در جامعه با همکاری نخبگان و صاحب‌نظران است.

وی مشارکت و همراهی مردم و مطالبه‌گری آنان را سبب احیا این فریضه الهی در جامعه دانست و بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر برنامه‌های مختلفی تدوین کرده که ارائه آسیب‌های اجتماعی در جلسه با مسئولان ارشد استان و تدوین راهکار برای برون رفت از مشکلات از آن جمله است.

بهروزی، تشکیل هیئت اندیشه‌ورز را از رویکرد جدید این ستاد دانست و بیان کرد: در این راستا از بهترین گزینه‌های علمی در حوزه‌های جامعه‌شناسی و فرهنگ‌سازی، روانشناسی، در تدوین و اجرا برنامه‌ها استفاده می‌شود.

وی رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر را علمی و دانش‌بنیان دانست و گفت: در این زمینه با دانشگاه‌ها‌، مراکز علمی و حوزه‌های علمیه جلسات مستقل برگزار و برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر رویکرد گفتمان‌سازی را یکی از برنامه‌های جدی و مهم ستاد دانست و بیان کرد: در این زمینه فضاهای دانشگاهی و حوزوی فعال و پایان‌نامه‌های دانشجویی بسیاری تهیه شده است.

بهروزی با بیان اینکه در تشکیل هیئت اندیشه‌ورز هر ماه یک موضوع خاص با حضور مسئولان استانی مطرح می‌شود، افزود: بر اساس قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه‌های اداری دولتی و خصوصی موظف به انجام برخی از فعالیت‌ها هستند و اگر تخلفی صورت بگیرد به  مراجع ذی‌صلاح مانند مجموعه‌های بازرسی و نظارتی ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در همه دستگاه‌های اجرایی، شورای امر به معروف و نهی از منکر فعال است افزود: ورود ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مسائل، به معنای حل کردن نیست چون نقش اعضای این ستاد به‌عنوان احیاگر امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر افزود: به‌زودی ستاد شهرستانی امر به معروف و نهی از منکر در همه شهرستان‌های ده گانه استان بوشهر به ریاست ائمه جامعه تشکیل می‌شود.

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهردبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهردبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهردبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهردبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha