بستری ۸۱۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر/ ثبت ۲۰ فوتی جدید
کد خبر: 3988996
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

بستری ۸۱۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر/ ثبت ۲۰ فوتی جدید

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر روز شنبه ۱۶ مردادماه، ۸۱۱ نفر است.

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر، گفت: در 24 ساعت گذشته 167 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 80 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 58 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه است، افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 22 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز 20 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا 8 آقا با 79، 76، 67، 65، 64،  63، 62 و 50 سال سن با سابقه بیماری زمینه ای قلبی، کلیوی، فشارخون و دیابت و 7 خانم با 76، 71، 69، 52، 50، 40 و 37 سال سن با سابقه بیماری قلبی، مغزی، تیروئید، کم خونی، فشار خون و دیابت 5 خانم با 86، 51، 50، 40 و 37  سال سن بدون سابقه بیماری در استان بوشهر به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 154 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 118  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی افزود: تا کنون  1504 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. از آغاز شیوع کرونا تاکنون 69945 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری گفت: پیک پنجم بسیار خطرناک تر از موج‌های دیگر بوده و متاسفانه موارد ابتلا و فوتی بسیار بالا و نگران کننده است.

وی تصریح کرد: فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم مسافرت و دورهمی می توانیم از این پیک بگذریم، از هم استانی‌های شریف خواهشمندم که جز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha