مدیریت بحران کرونا، نیازمند یک مدیریت اجرایی دانش بنیان و قاطع است
کد خبر: 3988801
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
امام جمعه بوشهر:

مدیریت بحران کرونا، نیازمند یک مدیریت اجرایی دانش بنیان و قاطع است

امام جمعه بوشهر گفت: وضعیت قرمز و حاد بیماری ویروس کرونا در استان بوشهر و استان های همجوار نیازمند طراحی یک برنامه جامع و یک مدیریت اجرایی دانش بنیان جامع و قاطع برای مهار و کنترل این بیماری است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، امروز چهارده مرداد پیام آدینه ای را صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است: 

بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»
 
یکی از معیارهای مهم صحت و قبولی عمل در منظومه رفتاری انسان، مراعات «اخلاص» است. «اخلاص» یعنی «از خدا بودن و برای خدا بودن» است.
«إِنَّ صَلاتي‏ وَ نُسُکي‏ وَ مَحْيايَ وَ مَماتي‏ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ» همانا نماز و عبادتم، زندگی و مرگم برای خداوند است که پروردگار جهانیان می باشد»(سوره انعام، آیه: 162)
 بی تردید «اخلاص» داشتن موجب سعادت، رستگاری و محبوبیت انسان نزد خداست. این محبوبیت دارای آثاری است که کمترین آن محبوبیت آسمانی و حمایت و شفاعت دنیوی و اخروی است.
در این جمعه، چند نکته به مردم عزیز و ولایتمدار بوشهر متذکر می‌شوم:
1. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری مطالب بسیار مهم و راهبردی ایراد فرمودند که به برخی از فرازها اشاره تحلیلی می‌نمایم:
- دولت باید مردمی و دارای گفتمان صادقانه با مردم باشد. مردم عزیز ایران یک ظرفیت بسیار ارزشمند برای دولت و نظام است. صداقت و اعتماد به مردم موجب اقتدار و پیشرفت می باشد و دولت باید از این ظرفیت استفاده کند.
- دولت باید مظهر وفاق و وحدت ملی باشد. دولتی موفق است که دارای نگاهی جامع در عرصه خدمت رسانی و استفاده از ظرفیت های گوناگون ملی باشد.
- دولت باید ظرفیت و توانمندی های ملی و فراملی را شناسایی و از آن استفاده بهینه نماید.
- مبارزه با فساد یکی از ارکان برنامه دولت جدید باشد و در این عرصه جدیّت داشته باشد.
- در عرصه اقتصاد بر اساس برنامه کلان منظومه اقتصاد عمل کند و از کارهای مقطعی و موردی پرهیز کند.
2. مراسم تحلیف ریاست محترم جمهور نشان از اقتدار ایران اسلامی و شکست پروژه انزوای ایران توسط جهان استکبار بود و حضور شخصیت‌های ممتاز بیش از ۸۰ کشور جهان نشان از این موضوع داشت. آیت الله رئیسی ریاست جمهور محترم نکات مهمی ایراد فرمودند و امیدوارم که تمامی اموری که آن ریاست جمهوری محترم بیان کردند به کمک همگان اجرایی شود و برای ایشان آرزوی موفقیت می نماییم.
3. هفده مرداد ماه روز خبرنگار را به همه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران عزیز تبریک عرض می نمایم. خبرنگاری کاری بزرگ در عرصه مدیریت جامع هندسه نظام انسانی است و واسطه تحول بی خبری، بی اطلاعی و جهل جامعه به با خبری، با اطلاعی و علم جامعه می باشد. جهان استکبار هم اینک در اندیشه مدیریت ادراکی جوامع بشری برای معماری اذهان آنان به سود خود است تا بتواند به اهداف جنایتکارانه خویش دست پیدا کند به همین جهت باید جبهه مقاومت خبری ایجاد شود. یاد و خاطره شهدای خبرنگار نیز گرامی می داریم.
4. وضعیت قرمز و حاد بیماری ویروس کرونا در استان بوشهر و استان های همجوار نیازمند طراحی یک برنامه جامع و یک مدیریت اجرایی دانش بنیان جامع و قاطع برای مهار و کنترل این بیماری است. باید تمامی ظرفیت‌های درمانی استان در اختیار ستاد مقابله با بیماری کرونا قرار گیرد ولی متاسفانه برخی از این ظرفیت‌ها با آنکه تاکید و توصیه شده است هنوز در اختیار مردم عزیز استان نمی باشد و بیماران محترم به جهت تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، پذیرش نمی‌شوند. کمبود برخی از اقلام دارویی و امکانات درمانی مردم را بسیار نگران و در شرایط سخت درمانی قرار داده است. بنده تأکید می‌کنم اگر این مراکز به کمک دیگر مراکز درمانی قرار نگیرند استان بوشهر شاهد یک فاجعه انسانی خواهد بود و مسئولانی که همکاری نکرده‌ و نمی کنند از عوامل آن فاجعه می باشند و باید با آنان برخورد قاطع و قضایی کرد. از مردم عزیز تقاضا دارم که دستورالعمل های بهداشتی را به طور کامل مراعات نمایند. از مسئولان ارشد مملکتی تقاضا دارم هر چه زودتر اقلام دارویی و امکانات درمانی را به استان ارسال کنند تا مردم عزیز دچار مشکلات درمانی نشوند. بی‌تردید کمبود امکانات و اقلام درمانی نشان از ضعف مدیریت مسئولان دارد که مردم با این امور درباره آنان قضاوت خواهند کرد.
5. آغاز ماه محرم ماه تجلی فرهنگ حسینی و راه و رسم زندگی الهی را گرامی می داریم. امیدوارم مراکز فرهنگی، مساجد و هیئات مذهبی به ویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عرصه تبیین فرهنگ حسینی در شرایط کنونی تلاشی در خور داشته باشند.
خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم.»
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha