استان بوشهر؛ نیازمند یک مدیر قوی و توانمند
کد خبر: 3988435
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

استان بوشهر؛ نیازمند یک مدیر قوی و توانمند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب مدیران برای استان بوشهر در دولت سیزدهم، گفت: این استان نیاز به مدیریت ارشد، قوی، توانمند و جامع دارد زیرا پتانسیل این استان فراتر از یک استان است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی صبح امروز سیزده مرداد با حضور در جمع اصحاب رسانه، گفت: بیکاری جوانان بوشهری در کنار همه مواهب و زیرساخت‌های موجود در این استان نگرانی مضاعفی بر مردم تحمیل کرده است.

وی بیان کرد: اگر در استانی قرار داشتیم که این همه پتانسیل و ظرفیت وجود نداشت مردم این همه ناراحت نبودند که امروز در کنار این همه مواهب باید از بیکاری جوانان خود رنج ببرند.

جمیری اضافه کرد: در استانی مانند بوشهر با آمار بالای بیکاری با نرخ ۱۰ ، ۱۲ و ۱۸ درصد قابل قبول نیست و انتظار مردم این است که در دولت سیزدهم برای برطرف کردن این مشکل تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این ارتباط از سرمایه گذاران توانمند برای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب دعوت شده است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه فولاد در شمال استان بوشهر گفت: قرار است سرمایه گذار مواد اولیه این صنعت را از جای دیگری تامین کند در همین ارتباط مجوزها و موافقت‌نامه‌های لازم اخذ و مکان آن نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به بررسی مداوم مشکلات شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه با هدف رونق اشتغال، گفت: یکی از معایب در حوزه پارس جنوبی استفاده کمتر از نیروهای بومی در حوزه مدیریتی گاز و پتروشیمی است که تلاش می‌شود با استفاده از افراد توانمند شرایط برای جذب نیروها فراهم شود.

جمیری تقویت زیرساخت‌های درمانی را از جمله دیگر نیازها و خواسته‌های مردم استان بوشهر عنوان و اضافه کرد: این استان درحوزه زیرساخت‌های درمانی شامل تخت و پزشک متخصص جزو استان‌های کم برخوردار است و با رایزنی‌های انجام شده قرار است با طراحی مناسب پنج ساله استان به لحاظ درمانی تا حد قابل قبولی تقویت شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس ادامه داد: با تلاش انجام شده در زمینه تجهیز و تکمیل بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای امروز در شرایط کرونایی بخش‌هایی از این بیمارستان فعال و به کمک مردم آمده است.

جمیری تاکید کرد: همچنین قرار است با تامین ۷۰ تا ۸۰ تخت بستری در بیمارستان تامین اجتماعی و تامین نیروی مورد نیاز  مشکل کمبود تخت بستری در این شرایط کرونایی در استان بوشهر برطرف شود.

وی تامین تجهیزات مناسب درمانی در شهرستان دیلم و تاسیس کلینیک مجهزی در عالیشهر را از دیگر اقدام‌های مهم استان بوشهر در زمینه تقویت زیرساخت‌های درمانی مورد نیاز این استان عنوان کرد.

جمیری با تاکید بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در شرایط کرونایی استان بوشهر گفت: مسئولان نباید اجازه دهند شرایط درمان در این استان سخت شود اما با وجود همه اقدام‌های انجام شده اکنون شرایط مناسب نیست و مردم باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: باتوجه به تکمیل ظرفیت مراکز درمانی رایزنی لازم برای استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر از جمله پایگاه‌های هوایی و دریایی انجام شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: برطرف کردن مشکلات کم آبی استان بوشهر در زمان حاضر تنها از طریق تاسیس آب شیرین کن‌ها امکان پذیر است در همین ارتباط با تاسیس فاز نخست آب شیرین کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر با ظرفیت۱۰هزار مترمکعب و آب شیرین‌کن ۱۷هزار مترمکعبی انتظار می‌رود تا شهریور و مهر ۲۷ هزار متر مکعب به ظرفیت آب  این استان اضافه شود.

وی ادامه داد: همچنین خط انتقال آب خوزستان – دیلم هفت کیلومتر است که نیاز به بازسازی، تعمیر و لوله گذاری دارد و با انجام این پروژه مشکل آب دیلم برطرف می‌شود.

جمیری گفت: توجه به بوشهر با همه توانمندی‌ها و ذخایر الهی که دارد و توسعه آن با استفاده از منابع موجود با مدیریت قوی و قدرتمند، توسعه و پیشرفت کشور را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: منافع ایجاد بسیاری از زیرساخت‌ها در استان بوشهر از جمله راه آهن و آزاده راه تنها شامل این استان نمی‌شود بلکه باعث توسعه کشور خواهد شد.

جمیری گفت: راه آهن از زیر ساخت‌های مهم است که با حضور نمایندگان بوشهر و فارس در کمیسیون عمران مطرح شده و در زمان حاضر این پروژه براساس بودجه و اعتبار مالی که در اختیار دارد فعال است اما این فعالیت بسیار کم است و نمی تواند در زمان مناسب ما را به هدف برساند.

وی تاکید کرد: در این ارتباط رایزنی‌های لازم برای سرعت بخشی در اجرای این پروژه در دست انجام است.

جمیری درباره آزاده راه بوشهر- شیراز گفت: این پروژه با اعتبار دولتی محقق نمی‌شود و باید رایزنی‌هایی برای حضور سرمایه گذارانی در این پروژه صورت گیرد.

وی درباره انتخاب مدیران برای استان بوشهر در دولت سیزدهم گفت: این استان نیاز به مدیریت ارشد قوی، توانمند و جامع دارد چون پتانسیل این استان فراتر از یک استان است.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است بوشهر از لحاظ مساحت و جمعیت استانی بزرگ و پرجمعیت نباشد اما به لحاظ داشته‌ها، استان برخورداری است که می‌تواند در کشور بی‌نظیر باشد.

جمیری تاکید کرد: بوشهر را باید متناسب باداشته‌های آن جدی گرفت و می‌طلبد استاندار با جامعیت لازم مدیریت این استان را برعهده بگیرد تا بتواند در بخش‌های مختلف از مدیران قوی، توانمند، شایسته و کارگشا استفاده کند و ازاین استان ضمن اینکه برای کشور بهره لازم برده شود دغدغه های مردم بومی نیز برطرف و در کنار همه این داشته‌ها هر روز سفره آنها کوچکتر نشود.

به گفته جمیری برای استان بوشهر مهمترین چیزی که می‌تواند برای برطرف کردن محرومیت‌ها و مظلومیت این مردم کارساز باشد حضور مدیران لایق، شایسته و توانمندی است که ما انتظار حضور آنان را در دولت آینده داریم.

وی درباره تائید وزیران پیشنهادی از سوی رئیس جمهوری تاکید کرد: رئیس جمهوری با توجه به اختیارات قانون اساسی با مشاوران خود کابینه پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند و مجلس نیز بنا دارد بدون تعارف وارد عمل و براساس شایستگی‌ها برنامه‌های وزیران پیشنهادی را بررسی و به آنها رای اعتماد دهد.

جمیری درباره تشکیل فراکسیون مناطق جنوب گفت: در ارتباط با بنادر یک فراکسیون وجود دارد که جلسه‌هایی با وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر برگزار و بتازگی نیز قرار است این فراکسیون با مشارکت نمایندگان مناطق نفت خیز شکل گیرد.

وی درباره نقش نمایندگان در انتخاب مسئولان استانی افزود: براساس قانون و تقسیم وظایف انتخاب و انتصاب از وظایف رئیس جمهوری است و نمایندگان درعرصه اداره امور اجرایی نقش نظارتی دارند.

جمیری ادامه داد: براساس تاکید رهبرمعظم انقلاب ورود مجلس به حوزه اجرا از آسیب‌هایی است که به این قوه وارد می‌شود برهمین اساس مجلس باید تنها به کار نظارتی خود بپردازد اما دولتمردان می‌توانند در این زمینه مشورت بگیرند تا کار بهتر و به موقع انجام شود.

وی گفت: براساس ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها هیات عالی نظارت می تواند براساس مستندات جدید و یا بی دقتی هیات‌های نظارت شهرستانی نسبت به رد صلاحیت افراد تائید شده در هیات‌های استانی اقدام کند.

جمیری یادآور شد: به‌عنوان عضو هیئت نظارت استان بوشهر معتقد هستم به صلاح نیست که هیات مرکزی نظارت اقدام به رد صلاحیت نامزدهایی کند که در استان‌ها تائید صلاحیت شدند هرچند که براساس ماده ۶۳ قانون انتخابات شوراها این اجازه به هیئت عالی نظارت داده شده که حتی پس از تائید صلاحیت نامزدها درشوراهای استانی بتواند براساس مستندات جدید نسبت به رد صلاحیت این نامزدها اقدام کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha