بستری ۸۳۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر/ ثبت ۱۱ فوتی جدید
کد خبر: 3988688
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵

بستری ۸۳۱ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر/ ثبت ۱۱ فوتی جدید

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ پنج شنبه ۱۴ مرداد ماه، ۸۳۱ نفر است.

سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و دبیر ستاد مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از بوشهر اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 202 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد ابتلای 109 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 61 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 27 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

 کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: متاسفانه امروز 11 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا 3 آقا با 73، 60 و 50  سال سن با سابقه بیماری زمینه ای تنفسی، مغزی، فشارخون و دیابت و 2 آقا  با  95 و 54  سال سن بدون سابقه بیماری و 4 خانم با 85، 75، 65 و 59 سال سن با سابقه بیماری قلبی، فشار خون و دیابت 1 خانم با 78 سال سن بدون سابقه بیماری و دانش آموزی 9 ساله با سابقه بیماری قلبی در استان بوشهر به ثبت رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 137 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 89  نفر از آنها مثبت قطعی بوده‎اند.

وی افزود: تا کنون  1474 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 69140  نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری گفت: پیک پنجم بسیار خطرناک تر از موج های دیگر بوده و متاسفانه موارد ابتلا و فوتی بسیار بالا و نگران کننده است.

وی تصریح کرد: فقط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم مسافرت و دورهمی می توانیم از این پیک بگذریم، از هم استانی‌های شریف خواهشمندم که جز برای موارد ضروری از منزل خارج نشوند و استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha