نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر برگزار شد
کد خبر: 3988243
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱

نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر برگزار شد

نشست مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و دیگر مسئولان امروز، ۱۲ مردادماه برپا شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، امروز، 12 مردادماه نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف کشور و معاون ایشان، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی و اعضای استانی این ستاد در قالب ارتباط زنده برگزار شد.

صفایی بوشهری در این جلسه با تشکر صمیمانه از تلاش‌ها و کوشش‌های دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: نهی از منکر بالی است که انسان‌ها بر آن می‌نشینند و از ظلمت‌ها نجات یافته و به نور می‌رسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر کمال آفرین و عامل نجات آفرین و بال رشد است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و هم نهی از منکر مکمل هم هستند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر مانند ریل یک قطار هستند و هر دو باید در کنار هم قرار داشته باشند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه شاخصه اصلی امر به معروف و نهی از منکر، نجات آفرینی و کمال زایی است، افزود: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر نباشد آن جامعه و آن شخصیت سقوط می کند و درای تمدن نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر یکی دیگر از شاخصه‌های امر به معروف و نهی از منکر را مسئله محور بودن دانست و گفت: مسئله محور بودن در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تبیین اولویت‌ها بر اساس دانش جامعه شناسی و روانشناسی جغرافیای محیطی یک کار ضروری است و الحمدلله سال‌هاست که این کار در استان بوشهر انجام شده و هم اینک نیز در حال انجام است.

دبیر ستاد امر به معروف کشور نیز در ادامه با اشاره به تغییر دولت و روی کار آمدن دولت جدید با رویکرد جدید و ایجاد تحول در روال برنامه های اجرایی کشور، اظهار کرد: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر نیاز هست که ما نیز برنامه جدید و تحولی داشته باشیم.

هاشمی گلپایگانی داشتن برنامه قابل سنجش و ارزیابی را بسیار مهم بیان کرد و افزود: ما باید نقشه راهی مشخص کنیم که در این نقشه راه هر قسمتی نقش خودش را مشخص کند.

وی ادامه داد: برای این مسئله ما نیاز داریم که دبیران استانی هر کدام یک برنامه تحولی کاربردی و مسئله محور مشخص یک ساله ارائه کنند و در این برنامه مشخص شود که هر استان قرار است در آینده به چه نقطه ای برسد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha