اجرای عدالت نشان از سلامت فرهنگ عمومی دارد
کد خبر: 4086402
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

اجرای عدالت نشان از سلامت فرهنگ عمومی دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: اجرای عدالت و پاسداری از باورهای دینی در سایر بخش‌ها و ساختارهای مختلف و در عرصه ملی و بین‌المللی جوامع نشان از تعالی و سلامت فرهنگ عمومی است. 

آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، شامگاه بیست‌و‌هفتم شهریورماه، در کلاس مجازی «درس اخلاق» که با حضور ۲۸۱۹ نفر طلبه و دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن خطاب به تمام عالم وجود و به خصوص انسان‌ها گفته است «إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ الله فَاتَّبِعُوني‌ يُحْبِبْكُمُ الله» اگر کسی محبوب من باشد، من گناهان او را می‌بخشم.» لذا در این رابطه اگر انسان محبوب خدا بشود آثار این محبت الهی فوق‌العاده است و این محبت الهی نهایت ارزش و ارتباط دنیایی و فرا دنیایی میان انسان و خدا است. 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در ادامه با بیان این مطلب که طریق هر محبوبیتی نزد خدا و کسب محبت الهی در گرو تابعیت و پیروی تام و تمام از حضرت محمد‌(ص) است، افزود: حلقه محبت خدا به انسان و نیز عامل کشف محبت انسان به خدا در واقع بر میزان تابعیت محض از رسول خداست. پس اگر کسی محبوب خدا شد نزد ملائک الهی نیز محبوب خواهد شد.

نظم جهانی؛ نشان وحدت و عدالت در آفرینش 

وی نظم جهانی را نشان از وحدت و عدالت الهی در آفرینش دانست و تصریح کرد: قانون‌مداری، مراعات تقوا، پرهیز از گوش دادن به شایعات، ولایت‌پذیری، خدمت بی‌منت و جهادگرانه مسئولان به نظام و مردم بخشی از نشانه‌های یک جامعه ساختارمند برای پایداری سلامت فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی است. 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری بیان کرد: اجرای عدالت و پاسداری از باورهای دینی در سایر بخش‌ها و ساختارهای مختلف ملی و بین‌المللی جوامع نشان از تعالی و سلامت فرهنگ عمومی دارد. پس باید فرهنگ و شغلی را توسعه بدهیم که ریسک‌پذیری، کار تیمی، همکاری، جذب افراد کارآمد و توسعه فکورانه سیستم، محترم شمردن باورها و اعتقادات، تعالی‌جویی و کمال، داشتن برنامه‌ دورنما و اهداف ساختارمند، صداقت و انصاف، خلاقیت و نوآوری، ولایت‌پذیری و داشتن مدیریت دانشی، امید‌افزایی و اعتماد به نفس، از ویژگی‌های بارز این فرهنگ باشد و اگر این موارد محقق شود موجب بهبود، بهره‌وری، تعالی و سلامت روحی و روانی احوالات اجتماع در سایر بخش‌های مختلف جامعه می‌شود. لذا ارزش‌ها و ارزش‌گذاری ما قسمتی از این نماد و فرهنگ است. 

امام‌جمعه بوشهر با اشاره بر اینکه فرد کارگزار و خدمت‌رسان در قالب سرمایه‌های منابع‌ انسانی که در سایر ساختارهای مختلف جامعه اشتغال دارند در اصل به‌عنوان وکلای متعهد در خدمت به مردم محسوب می‌شوند، افزود: فرهنگ ملی، نوع رفتار و منش مدیریتی، قوانین و مقررات، اهداف سازمانی تأثیر بسزایی بر روی مهندسی فرهنگی و فرهنگ سازمانی می‌گذارد که باید متناسب با حفظ روحیه و ارزش‌ها و باورهای دینی آن جامعه باشد.

خبرنگار: حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha