اشاعه اعمال معروف و شایسته در جامعه ضروری است
کد خبر: 4137986
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

اشاعه اعمال معروف و شایسته در جامعه ضروری است

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر گفت: انسان‌ها باید سعی کنند رفتاری همراه با آرامش داشته باشند و بهترین راهبرد تبیین‌گری انجام کارهای معروف و شایسته در بین افراد جامعه است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، دومین جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر، امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، با حضور آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر و طلاب این مدرسه برگزار شد.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: حضرت سیدالساجدین(ع) هر مطلبی را با بیان و ذکر صلوات شروع می‌کرد، یعنی این ذکر شریف، اثر معنوی و معارفی دانشی برآمده از جایگاه عظیم خاندان پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت ایشان و هم‌نوایی با خداوند ملائک الهی است. این ذکر نمایشی از شکرانه انسان به درگاه الهی است.

وی با بیان اینکه صالح کسی است که روحیه و رویه اهل ثواب و شایسته دارد، افزود: کار شایسته یعنی در آن شرایط و زمانی خاص، اهم است و کار صالح یعنی مزین کردن خود به کارهای شایسته‌ای که در سیطره پروردگار متعال است و بهترین لباس خیر و زینت روح، لباس تقوا است.

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهرستان بوشهر، با تأکید بر اینکه رواج و گسترش عدالت موجب اعتلای عقلانیت در جامعه می‌شود و فرد دارای محبوبیت خاص در بین همگان می‌شود، تصریح کرد: انسان باید همواره دعا کند که خدایا من‌را از اهل تقوا قرار بده تا مخالفت از فرمان و دستورات الهی انجام ندهم. لذا لباس تقوا بهترین زینت برای انسان‌های متقی و عدالت‌خواه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بوشهر با اشاره به اینکه قدرنشناسی و بدگویی و غیبت یک از اعمال رذیله شیطان‌صفتان و ناپسند است، گفت: انسان باید با حفظ آرامش و متانت و با مدیریت بر خود، آتش شعله‌ور درون خود را خاموش کند لذا سعی کنیم فضای صلح و تبیینگری انجام کارهای معروف و شایسته در بین افراد جامعه باشیم و همچنین انسان‌ها باید در همه امور، راز نگه‌دار و امین باشند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری مطرح کرد: هر کس که در کار و زندگی عامل به دستورات الهی و عدالت‌خواه شد از دام بلایا و مکافات نجات می‌یابند. حلم و نرم‌خویی و ایثار و مهرورزی یکی از اعمال عارفه است که باید در بین انسان‌های متقی گسترش و تجلی یابد.

وی تقوا و انضباط در عبادت یکی از نشانه‌های شایستگی معنوی در صفات عملی انسان دانست و تصریح کرد: اهل‌بیت رسول‌الله(ص) واسطه فیض بین ما و عالم آفرینش الهی هستند.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری به تبیین نقش تعلیم و تربیت در جامعه پرداخت و گفت: پیوند با سنگر تعلیم و تعلم به‌عنوان بهترین پیوند عقلایی و اجتماعی است. با افراد اهل مضاربه که رویه ربا دارند نباید نشست و برخاست کرد و حتی نباید خمس از ناحیه افراد مضاربه‌ای و آنها را گرفت.


حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha