نقش حضرت رقیه(س) در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی
کد خبر: 3996826
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تشریح کرد:

نقش حضرت رقیه(س) در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با اشاره به تأثیرگذاری حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا، گفت: حضرت در سه سالگی به شهادت رسید و این شهادت جلوه دیگری از شکوه و عظمت قیام عاشورا و حامل پیام مهمی است که باید از آن درس‌های بسیاری آموخت.

تأثیر نقش حضرت رقیه(س)؛ در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخیبه گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، شامگاه بیست شهریور در مراسم سالروز شهادت حضرت رقیه(س) گفت: حضرت رقیه(س) با شهادت خود ظلم و جنایات دربار امویان را در تاریخ افشا کرد.

صفایی بوشهری با اشاره به جنایات صورت گرفته توسط امویان، بیان کرد: شهادت حضرت رقیه(س) لکه ننگین دیگری بر طبل رسوایی دربار امویان است. حضرت رقیه(س) در سه سالگی به شهادت رسید و جلوه دیگری از شکوه و عظمت قیام عاشورا و حامل پیام مهمی است که باید از آن درس‌های بسیاری آموخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: حضرت رقیه(س) آن ستاره درخشان و بی غروب جهان تشیع با شهادت خود جنایات و ظلم‌های امویان را آشکار و افشا کرد.

وی ضمن گرامیداشت شهادت دردانه سه ساله حسین بن علی(ع) تصریح کرد: حضرت رقیه(س) با شهادت خود نشان داد که جنایت پیشگی غاصبان و دین گریزان حرفه‌ای هرگز حد و مرز ندارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه حضرت رقیه(س) نقش بسیار تأثیرگذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی دارد، افزود: جنایت پیشگان و دین گریزان، کودک‌کشی را جایز می‌دانند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha