نماز جمعه فضای مردم نهاد در سایه ولایت است + فیلم
کد خبر: 3986635
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
آیت الله صفایی بوشهری:

نماز جمعه فضای مردم نهاد در سایه ولایت است + فیلم

آیت‌الله صفایی بوشهری برپایی نماز جمعه به معنی واقعی آن را از برکات انقلاب برشمرد و گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه علاوه بر بصیرت افزایی سیاسی زبان گویا، شیوا و رسای نیازهای اجتماعی مردمی است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز 5 مرداد به‌مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در ایران، گفت: نماز جمعه یک فریضه جامع الهی، معرفتی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی است. 
 
صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت نماز جمعه برپایی آن را یکی از برکت‌های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه علاوه بر بصیرت افزایی سیاسی زبان گویا، شیوا و رسای نیازهای اجتماعی مردمی بوده به همین دلیل امروز نماز جمعه به عنوان یک فضای مردم نهاد در سایه ولایت شناخته می‌شود.
 
امام جمعه بوشهر با اشاره به ویژگی‌های نماز جمعه، بیان کرد: نماز جمعه به‌عنوان یک فضای وحدت آفرین اجتماعی و کانون خدمات در عرصه‌های مختلف به‌ویژه موارد مورد نیاز مردم است.
 
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نماز جمعه را جامع ترین عبادت دانست و بیان کرد: هیچ عبادتی مانند نماز جمعه دارای جامعیت در عرصه‌های مختلف نجات و کمال انسان نیست. 
 
صفایی بوشهری به آثار و برکات حضور در نماز جمعه پرداخت و افزود: حضور در نماز جمعه دارای آثار و برکاتی از جمله بخشش گناهان، دوری از عذاب آخرت، پاداش بهشت، ثواب حج مقبول، دعای فرشتگان، نورانیت معنوی، استجابت دعا، آرامش روحی و یک بزرگی اجتماعی است که خداوند به انسان مومن عطا کرده است.
 
وی بیان کرد: حضور در نماز جمعه سراسر عنایت، سعادت و رستگاری الهی است به همین خاطر خداوند این آئین عبادی سیاسی را بر انسان‌ها واجب کرده است. 
 
صفایی بوشهری یادآور شد: نماز جمعه نمازی مردمی و ولایی است و تنها فریضه الهی است که تنهایی اقامه نمی‌شود و برگزاری آن باید به جماعت باشد.
 
وی نماز جمعه را کانونی انقلابی برشمرد و گفت: ستادهای نماز جمعه همواره کانون حرکت‌های انقلابی بوده و در دوران شیوع کرونا نیز مصلی‌های نماز جمعه منشا خدمات اقتصادی و معیشتی برای مردم بوده و هستند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha