لزوم تبیین نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه برای عموم مردم
کد خبر: 3986949
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

لزوم تبیین نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه برای عموم مردم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی که طلبه‌ها در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند باید برای عموم مردم تبیین و همگان از نقش آفرینی و تاثیرگذاری خواهران و برادران طلبه آگاه شوند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم جمیری، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز گذشته پنجم مرداد در بازدید از پروژه های عمرانی حوزه علمیه خواهران بوشهر، گفت: نقش و جایگاه حوزه‌های علمیه و سختی که طلبه‌ها در مسیر کسب علم تحمل می‌کنند باید برای عموم مردم تبیین و همگان از نقش آفرینی و تاثیرگذاری خواهران و برادران طلبه آگاه شوند.
 
جمیری ادامه داد: صنایع استان برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود در تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه‌های علمیه در استان مشارکت کنند. 
 
وی با اشاره به اهمیت حوزه های علمیه اظهار کرد: نقطه آغازین همه افتخارات امروز در جهان اسلام، به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر ایمان و اعتقاد مردم شکل پیدا کرده، حوزه‌های علمیه بوده اند. 
 
جمیری با اشاره به نقش مهم و راهبردی امروز نظام جمهوری اسلامی و اسلام در عالم و تأثیرگذاری آن تشریح کرد: این نظام برخواسته از فرهنگ دینی و اعتقادی است که حوزه های علمیه مروج آن بودند و امروز بر دلها حکومت و نقش خود را در معادلات بین المللی در منطقه و فرا منطقه ایفا می‌کند. 
 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش علما در حفظ اسلام افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری در همین حوزه‌ها پرورش پیدا کردند و همواره این علما بودند که از اسلام حفاظت کرده و به نسل‌های بعد رسانده اند. 
 
جمیری با اشاره به تأثیرگذاری علما و روحانیون برجسته استان بوشهر در طول تاریخ معاصر بیان کرد: در استان بوشهر حوزه‌های علمیه سابقه طولانی دارند ولی از زمان ورود آیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر کارهای تأثیرگذاری در عرصه توسعه کمی و کیفی حوزه‌های علمیه انجام شده است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha