تأکید بر حفظ هویت تاریخی غدیر در جامعه
کد خبر: 3986639
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

تأکید بر حفظ هویت تاریخی غدیر در جامعه

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، گفت: حفظ واقعیت و هویت تاریخی غدیر و انتقال آن مهمترین وظیفه در راستای گسترش غدیر است از این رو باید یک روایتگری صحیحی از این واقعه داشته باشیم.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام عباس دشتی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر در جلسه‌ای که صبح امروز 5مرداد به‌صورت وبینار و با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رابطین مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار شد، گفت: حفظ واقعیت و هویت تاریخی غدیر و انتقال نسل به نسل آن مهمترین وظیفه در راستای نشر و گسترش غدیر در جامعه است.
 
وی تصریح کرد: باید یک روایتگری صحیحی از غدیر داشته باشیم تا این مسئله مهم به فراموشی و پنهان شدن در تاریخ تبدیل نشود.
 
دشتی افزود: متأسفانه جریان متعصب وهابیت با دستکاری و تحریف منابع دینی خود به دنبال حذف واقعیت‌های تاریخی مربوط به اهل‌بیت(ع) در کتاب‌ها هستند و وظیفه امروز ما ماندگاری این واقعه مهم تاریخی است.
 
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: باید مسئله غدیر به گفتمان زنده و همیشگی باید تبدیل شود و نباید تنها در زاویه کتابخانه‌ها و مراکز حوزوی و دانشگاهی بلااستفاده بماند.
 
وی تصریح کرد: امروز شبهات بسیاری از سوی دشمان علیه مسئله غدیر در جامعه مطرح می‌شود که وظیفه ما دفاع از واقعیت‌های تاریخی در مقابل این شبهات است، باید از همه ظرفیت‌های موجود برای غدیر برای یک گفتمان عمومی استفاده نماییم.
 
دشتی بابیان اینکه غدیر بزرگترین سرمایه مکاتب آسمانی است، تصریح کرد: همه باید در تکریم غدیر نقش مفید و ارزنده‌ای را ایفا نماییم چرا که تکریم عید غدیر وظیفه همگانی است چون وقتی این حادثه مهم در طول تاریخ پاسداشت نشد، حادثه بزرگی چون عاشورا به وجود آمد و در حقیقت مشروعیت اسلام به غدیر است.
 
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: امروز می‌بینیم جوامع بشری علیرغم پیشرفت در مسائل اقتصادی و غیره به خاطر دوری از غدیر باز نیز دچار بحران هستند.
 
دشتی گفت: در این ایام کرونایی که جامعه ما دچار مشکلات اقتصادی است به ویژه در این ایام پر خیر و برکت فرصت خوبی برای امتداد همدلی مؤمنانه ملت و رسیدگی به خانواده‌های مستضعف و نیازمند است که همین همدلی و مواسات، زمینه‌ساز تقویت امید در جامعه شود.
 
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر گفت: امید است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهمیت مسئله انفاق و احسان و اطعام کریمانه غدیر و استکبارستیزی و استقامت در راه حق که از مهمترین پیام‌های غدیر نیز هست بتوانیم به تمام جهانیان این پیام را مخابره کنیم که باید فقط به خداوند باری تعالی توکل داشته باشیم.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha