دانش‌آموزان از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری متضرر شده‌اند
کد خبر: 3986021
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

دانش‌آموزان از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری متضرر شده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری متضرر شده‌اند از این رو تأکید وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در اول مهر است اما همه تابع تصمیم‌های ستاد ملی کرونا و نحوه اجرای طرح واکسیناسیون معلمان هستیم.

به گزارش ایکنا از بوشهر، علی‌مراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، امروز دوم مردادماه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر گفت: دریافت شهریه در هنگام ثبت نام در مدرسه‌های دولتی ممنوع است و در مدارس خاص نیز باید بر اساس بخشنامه‌های دولت شهریه دریافت کنند.

کرمی با اشاره به ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی از والدین دانش‌آموزان افزود: بجز هزینه کتاب و بیمه، مدیران مدارس حق گرفتن هیچ وجهی را بدون رضایت خانواده‌ها ندارند و اگر تخلفی صورت گیرد، بدون اغماض با مدیر متخلف برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: خانواده‌ها می‌توانند از روی اختیار و رضایت برای بهبود کیفیت فعالیت‌ها به مدرسه‌ها کمک کنند.

کرمی شرایط دریافت شهریه از سوی مدارس خاص را براساس بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: مدرسه‌های خاص همچون شاهد، هیات امنایی و غیردولتی باید بر اساس بخشنامه‌های وزارت آموزش و پرورش از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند و اگر مدرسه ای قصد دریافت شهریه اضافه دارد، این شهریه باید در قالب فعالیت‌های فوق برنامه و با رضایت کتبی خانواده‌ها باشد.

وی یادآور شد: خانواده‌ها قبل از پرداخت شهریه فوق برنامه، باید لیست برنامه‌‎هایی که مدرسه قرار است در سال تحصیلی اجرا کند را از مدیر مطالبه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق باید به طور مستقیم بر روند ثبت‌نام مدرسه‌ها نظارت جدی داشته باشند و اجازه هیچ گونه تخلفی ندهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر آماده‌سازی مدرسه‌ها برای بازگشایی را مهمترین وظیفه آموزش و پرورش در تابستان عنوان کرد و گفت: پروژه مهر باید در اولویت کار همه مدیران قرار داشته باشد تا شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلی ۱۶ ماهه فعالیت‌های حضوری در مدرسه‌ها، اجرای پروژه مهر به نسبت سال‌های گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کرمی با اشاره به لزوم بازگشایی حضوری مدارس در اول مهر تشریح کرد: بیان اینکه دانش‌آموزان از تعطیلی فعالیت‌های آموزشی حضوری متضرر شده‌اند از این رو تاکید وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی حضوری مدارس در اول مهر است اما همه تابع تصمیم‌های ستاد ملی کرونا و نحوه اجرای طرح واکسیناسیون معلمان هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به نحوه برگزاری پیش دبستانی ها افزود: پیش دبستانی‌ها در سال تحصیلی آینده به شیوه حضوری و مجازی فعالیت می‌کنند و امید می‌رود خانواده‌ها استقبال بیشتری از حضور فرزندان خود در پیش دبستانی‌ها داشته باشند.

وی از نیاز ارتقا نرخ پوشش تحصیلی سخن به میان آورد و تشریح کرد: در این شرایط که مدرسه‌ها تعطیل بودند، باید با تقویت مدارس شبانه‌روزی، اجرای طرح روستا مرکزی برای پسران و دختران و اخذ فهرست افراد لازم التعلیم از ثبت احوال و خانه‌های بهداشت برای ارتقا نرخ پوشش تحصیلی تلاش کنند.

کرمی با اشاره به شروع فعالیت دولت جدید اظهار کرد: باید با مستند سازی، گزارش جامعی از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در اختیار تیم جدید مدیریتی قرار گیرد.

وی به کسب رتبه های برتر توسط آموزش و پرورش در استان بوشهر اشاره کرد و تصریح کرد: کسب رتبه دوم کشور در مستندسازی املاک آموزش و پرورش در استان بوشهر، ارتقای رتبه استان در کنکور سراسری تا جایگاه یازدهم، افزایش نیم نمره ای میانگین نمرات امتحان‌های نهایی دانش آموزان و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان به رتبه نهم کشوری در شاخص‌های ۲۰ گانه وزارت آموزش و پرورش را از جمله دستاوردهای این اداره کل در یک سال اخیر عنوان کرد.

کرمی تأکید کرد: باید با ارائه گزارش مدون و منظم، تصویر روشنی از وضعیت موجود، چالش‌ها و دغدغه‌ها برای مدیران آینده شرح داده شود.

وی با اشاره به تلاش مجاهدانه معلمان تاکید کرد: معلمان در دوره کرونا مجاهدانه در میدان آموزش و تعلیم دانش‌آموزان حضور داشته‌اند، هر چند معلمان خدمات شایانی ارائه کرده اند اما آموزش مجازی جایگزین کلاس و مدرسه نمی‌شود، به همین دلیل برخی از دانش‌آموزان با مشکلات آموزشی و تربیتی روبرو شده‌اند.

کرمی ادامه داد: برای جبران و تثبیت فرآیند یادگیری از ظرفیت راهبران آموزشی، بسیج دانشگاه فرهنگیان، واقفان علمی و معلمان منطقه برای جبران ضعف درسی دانش آموزان ابتدایی استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش را مهم دانست و تاکید کرد: ضمن اولویت قراردادن احداث فضاهای هنرستان، تغییر کاربری هنرستان‌ها ممنوع است.

وی گفت: تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی هدفمند، کیفیت آموزش و تربیت دانش‌آموزان استان ارتقا یابد.

 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha