منطقه آزاد بوشهر به قطب تولید و صادرات تبدیل شود
کد خبر: 3986172
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

منطقه آزاد بوشهر به قطب تولید و صادرات تبدیل شود

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، بندر آزاد بوشهر را موقعیتی مهم برای توسعه استان برشمرد و گفت: این منطقه باید به عنوان قطب و کانونی برای تولید و صادرات تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روز گذشته، دوم مرداد در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: منطقه آزاد بوشهر باید به عنوان قطب و کانونی برای تولید و صادرات تبدیل شود.

جمیری در ادامه افزود: بندر آزاد بوشهر می‌تواند موقعیت مهمی برای توسعه استان باشد به شرطی که زمینه برای تولید و صادرات در این منطقه فراهم و مسائل مختلف از جمله محیط زیست به شکل صحیح مدیریت شود.

وی بیان کرد: باید در منطقه آزاد صنعتی بوشهر براساس منویات و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم توسعه تولید حرکت کرد. 

جمیری با اشاره به لزوم تلاش در راستای جهش تولید ادامه داد: در سالی که مزین به نام سال تولید، پشیتبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها است، باید تلاش کرد تا زمینه برای جهش تولید فراهم شود و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر یکی از نقاطی است که در توسعه تولید نقش دارد.

وی از تلاش‌های صورت گرفته برای رونق تولید و توسعه اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی تقدیر کرد و افزود: در دولت آینده هم باید با استفاده از ظرفیت‌های استان بوشهر زمینه برای تقویت تولید در استان فراهم شود. با توجه به وجود منابع مختلف در استان، باید به صورت صحیحی این منابع و ظرفیت‌ها هدایت و مدیریت شوند به نحوی که نتیجه آن به نفع مردم باشد.

حسین نامور، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب ایجاد شده، منطقه ویژه اقتصادی بوشهر ظرفیت مناسبی برای استقرار منطقه آزاد است.

نامور اضافه کرد: وجود بیش از ۵۰ هکتار انبار روباز و سرپوشیده در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر محل خوبی برای ورود کالاهای اساسی به کشور به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر به دنبال پشتیبانی و مانع‌زدایی در حوزه تولید و همراهی با فعالان اقتصادی، زمینه افزایش تولید و اشتغال در این منطقه فراهم شده است.

وی در پایان بیان کرد: زیرساخت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر شرایط مناسبی را برای استقرار منطقه آزاد بوشهر فراهم کرده که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha