کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون، اصلی‌ترین اولویت دولت سیزدهم
کد خبر: 3995739
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
معاون استاندار بوشهر بیان کرد:

کنترل بیماری کرونا و واکسیناسیون، اصلی‌ترین اولویت دولت سیزدهم

معاون استاندار بوشهر با اشاره به لزوم بازتاب رسانه‌ای عملکرد مسئولان، گفت: کنترل ویروس کرونا، واردات و تولید واکسن اولویت دولت سیزدهم است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر روز گذشته پانزدهم شهریور در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر، گفت: همه ما یک ملت واحد هستیم و تلاش‌هایی که در اقصی نقاط کشور برای حفظ سلامت مردم انجام می‌شود باید بازتاب مناسبی داشته باشد.

ایرانی در ادامه بیان کرد: در شرایطی که برخی‌ها با ایجاد نگرانی و بی اعتمادی در زمینه ویروس کرونا در تلاش برای ایجاد اضطراب در جامعه هستند؛ امید آفرینی و اعتماد افزایی از مهمترین نیازهای جامعه است که باید به آنها پرداخته شود.

وی با تأکید براینکه عملکرد مسئولان باید به گوش مردم برسد، بیان کرد: امروز کنترل ویروس کرونا و ایجاد زمینه مناسب برای واردات و تولید واکسن با هدف گسترش واکسیناسیون به‌عنوان اولویت دولت سیزدهم معرفی شده است.

ایرانی اضافه کرد: این رویکرد دولت با استفاده از چهره‌های خدوم و شایسته آرامشی را برای جامعه به دنبال داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با توجه به واردات گسترده و اکسن و افزایش سهمیه استان‌ها برای سرعت بخشی در واکسیناسیون باید پایگاه‌های آن در استان بوشهر گسترش و جمعیت بیشتری زیر پوشش قرار بگیرند.

وی یادآور شد: هرچند عوامل بسیاری از جمله بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نبود تهویه مناسب و سایر عوامل دیگر موجب گسترش چرخش ویروس در استان بوشهر و طولانی شدن پیک پنجم شد اما این شرایط به همه ثابت کرد هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری در زمینه ویروس کرونا به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود.

به گفته ایرانی، در این شرایط که عده‌ای با حرف‌های غیرکارشناسی، احساسی و شایعه‌های مختلف در تلاش برای ایجاد نگرانی و اضطراب در کشور هستند باید با اعتماد سازی به مجموعه سلامت کشور و استان مردم را به دریافت واکسن و ایمن سازی هر چه سریع‌تر تشویق کرد.

وی یادآور شد: امروز ملاک برای همه مجموعه بهداشت و درمان است و نباید به حرف‌های بی پایه و اساسی منتشر شده در فضای مجازی که موجب ناراحتی و ناامیدی می‌شود و هیچ یک از آنها مبنای کارشناسی ندارد توجه کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: امروز منطقه خاورمیانه در شرایط جنگ اقتصادی، فرهنگی و آماج تروریسم قرار گرفته و کشور به‌ویژه در شرایط بروز این پاندمی خطرناک برای رسیدگی به درمان و ریشه کنی این ویروس خطرناک نیاز به آرامش دارد.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت مردم برای نظام و کشور مهم است تاکید کرد: امروز مرجع برای همه مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است پس تخریب چهره‌ مدافعان سلامت در این شرایط کار درستی نیست.

ایرانی ادامه داد: همکاری همه‌جانبه در رعایت کامل تمام موارد ایمنی و اصول شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و باید همه بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای ریشه‌کن کردن این ویروس همکاری کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی، گفت: ملت ایران در این دوره از فشار تحریم‌ها استوار بوده و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه باید همکاری‌ها را افزایش دهند تا از این دوره سخت و پراسترسی گذر کنیم.

ایرانی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا با توجه به تحریم‌های ظالمانه و بی‌رحمانه و درگیری با مشکلات فراوان اقتصادی با پی‌گیری فراوان و همت بلند مردم و تلاش مسئولان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، از این شرایط بحرانی گذر کرده و با تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز بازار، مردم نگران گرانی کالاها نباشند.

وی باتأکید بر برخورد با گران‌فروشی، احتکار کالا و سوء‌ استفاده از نیاز مردم، گفت: تلاش‌های دستگاه‌های مربوطه از جمله دادگستری ستودنی است که در این راستا بازرسان استانداری پیگیر این جریان بوده تا در زمینه واکسیناسیون مشکلی ایجاد نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی اجازه سوء‌ استفاده به متخلفان را ندهند و در حوزه دارو و توزیع مناسب آن باید تلاش بیشتری انجام شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha