دولت جدید مشکلات را به‌طور ویژه و جهادی برطرف کند
کد خبر: 3993314
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
امام‌جمعه بوشهر:

دولت جدید مشکلات را به‌طور ویژه و جهادی برطرف کند

آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تبریک هفته دولت و آغاز به کار دولت جدید، گفت: امیدوارم ریاست جمهوری و هیئت دولت مشکلات موجود به‌ویژه رفع بیماری کرونا و اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را به‌طور ویژه و جهادی برطرف کرده و فضایی بر اساس عدالت و پیشرفت و خدمت هر چه تمام‌تر به مردم عزیز فراهم آورند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر، پنجم شهریور، پیام آدینه‌ای را صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:
 
«بسم الله الرّحمن الرّحیم
 
الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین.
 
یکی از مهمترین فضائل اخلاقی انسان، خودپردازی اخلاقی است. خودپردازی اخلاقی یعنی بررسی اخلاقیات و تصمیم و اصلاح عیب‌ها، رذائل و کمبودهای اخلاقی خویش. متأسفانه گاهی انسان بیش از آنکه به خود نگاه کند و خود را محاسبه و سپس اصلاح کند به بررسی عیوب دیگران می‌پردازد و با زبان تند و عملکرد تحقیرآمیز در اندیشه اصلاح آنان است در حالی که خود عیوب بسیاری دارد.
 
خداوند در قرآن می‌فرماید: «أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتَابَ أَفَلَا تَعْقِلُونَ؛ آیا مردم را به خوبی‌ها دعوت می‌کنید ولی خود را فراموش می‌کنید و حال آنکه کتاب خدا را می‌خوانید، چرا تعقل نمی‌کنید؟» (سوره بقره، آیه: 44)
 
 امیرمؤمنان امام علی بن ابیطالب(ع) در این باره می‌فرماید: «طوبى لِمَن شَغَلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ؛ خوشا به حال آن کس که مشغول رفع عیوب خود است و این کار او را از دیدن عیوب مردم باز داشته است.» (نهج‌البلاغه: خطبه 176)
 
در این جمعه چند نکته به محضر مردم عزیز استان بوشهر متذکر می‌شوم:
 
1. هشتم شهریورماه سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم را گرامی می‌دارم. آن دو شهید گرانقدر الگوی کامل برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز در راستای عدالت‌خواهی و پیشرفت بودند و از طرف دیگر با شهادت خود به جهان و تاریخ نشان دادند که دشمنان این انقلاب، بی‌منطق و دارای روح جنایت پیشگی و تروریسم بوده و حامیان آنان به سرکردگی آمریکا ضد حقوق بشر هستند، هرچند آن جنایتکاران با استفاده از تریبون‌های تبلیغاتی و مراکز بین‌المللی، خود را به دروغ حامی حقوق جلوه می‌دهند.
 
2. آغاز به کار دولت جدید را به ریاست جمهور و همه وزرا تبریک عرض می‌نمایم و آرزوی موفقیت برای آنان در خدمت به انقلاب و مردم عزیز و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» از خداوند متعال خواستارم. امیدوارم آن ریاست محترم جمهور و هیئت دولت مشکلات موجود به‌ویژه رفع بیماری کرونا و اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را به‌طور ویژه و جهادی برطرف کرده و فضایی بر اساس عدالت و پیشرفت و خدمت هر چه تمام‌تر به مردم عزیز فراهم آورند.
 
3. دوازدهم شهریورماه سالروز شهادت بزرگ مرد مبارزه ضد استعماری ایران (رئیسعلی دلواری) و روز مبارزه با استعمار پیر انگلیس است. یاد و خاطره آن مجاهد مؤمن را گرامی می‌داریم. دلاور مردی که در زمانی که دولت مرکزی برده سیاسی اجانب بود و اکثر خواص زیر بیرق بیگانگان بودند با تأسی به قرآن کریم و سیره معصومین(ع) و فتوای مجتهدین بوشهر بر ضد متجاوزان قیام کرد و حماسه مقاومت آفرید و الگوی تمام عیار برای همگان گردید. وی نشان داد اعتماد به بیگانگان سوداگر خطایی بزرگ است و تنها راه استقلال مملکت، مقاومت است.
 
4. بار دیگر تمامی مسئولان و مردم عزیز را به مراعات شیوه‌نامه‎های بهداشتی بیماری کرونا توصیه می‌کنم و از مسئولان بهداشت و درمان استان تقاضا دارم در خدمت هرچه تمام‌تر به مردم گرامی و بیماران محترم توجه بیشتری نمایند و در توسعه خدمات بیمارستانی و ارائه داروهای مورد نیاز، تلاشی جهادی داشته باشند. صمیمانه از کادر درمان و گروه‌های جهادی و تمامی خیرین و مراکزی که در خدمت مردم کوشیدند تشکر و قدردانی می‌نمایم. 
 
خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم روحی فداه را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد. یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می‌داریم.
 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
 
صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر»
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha