حامیان معنوی، به یاری کودکان پویش ایران مهربان بشتابند
کد خبر: 3992060
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان بوشهر:

حامیان معنوی، به یاری کودکان پویش ایران مهربان بشتابند

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان بوشهر با اشاره به لزوم افزایش سرانه ایتام و کودکان محسنین گفت: حامیان معنوی، به یاری کودکان پویش ایران مهربان بشتابند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان بوشهر صبح امروز سی مرداد ماه در گفت‌وگو با اصحاب رسانه گفت: هفت هزار و ۶۵۰ نفر فرزند یتیم و محسنین در استان زیر پوشش این نهاد هستند و با وجود اینکه همه این فرزندان حامی دارند، اما سرانه کمکی آنان خیلی پایین است.

میری در ادامه به اشاره به نیاز جذب حامیان جدید خاطر نشان کرد: از همین رو به دنبال جذب حامیان جدید و افزایش سرانه کمک به آنان هستیم که انتظار است با تحقق این مهم مشکلات فراروی یتیمان زیرپوشش برطرف شود.

وی با اشاره به طرح اکرام ایتام افزود: این طرح سال‌ها است در کمیته امداد به منظور جذب حامی برای ایتام بی سرپرست زیر ۱۸ سال فعالیت می‌کند و هم اکنون استان بوشهر یک شبکه عظیم از حامیان معنوی، فرزندان ایتام و محسنین بد سرپرست را در خود جای داده است.

میری به پویش ایران مهربان اشاره کرد و تشریح کرد:  پویش ایران مهربان، طرحی برای جلب مشارکت همگانی نیکوکاران برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین است که در این طرح قشرهای مختلف مردم یک یا چند فرزند معنوی را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و ماهیانه مبلغی را مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود پرداخت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به سرانه کشوری پرداختی برای فرزندان ایتام افزود: اکنون سرانه کشوری پرداختی برای فرزندان ایتام ۵۲۲ هزار تومان و برای فرزندان محسنین ۲۰۳ هزار تومان اعلام شده است که در پویش ایران مهربان، افزایش سرانه فرزندان ایتام تا ۷۰۰ هزار تومان و فرزندان محسنین تا ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است که باید برای محقق شدن این طرح تلاش جدی شود.

وی گفت: استان بوشهر به دنبال بیش از ۲۰ هزار نفر حامی در طرح پویش ایران مهربان است تا سرانه فرزندان ایتام و محسنین را افزایش دهیم.

میری بیان کرد: حامیان ایتام می‌توانند به صورت مستقیم با مراجعه به پایگاه اینترنتی ekram.emdad.ir یا با مراجعه به دفترهای کمیته امداد در استان فرزند معنوی خود را در هر شهر و روستایی که دوست دارند انتخاب کنند و با دریافت یک شماره حساب مجازی کمک‌های خود را مستقیم به حساب فرزند مورد نظر پرداخت کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha