مسجد؛ بستری مهم برای توسعه دین و انقلاب اسلامی
کد خبر: 3992227
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
علی رزمجو بیان کرد:

مسجد؛ بستری مهم برای توسعه دین و انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اشاره به اهمیت مساجد در جامعه اسلامی، گفت: مساجد به‌عنوان پایگاه فرهنگی، اجتماعی، عبادی و اقتصادی بستری مهم برای توسعه دین، انقلاب اسلامی و سیاست‌گذاری به شمار می‌روند و در رشد و کمال انسان‌ها نقشی مهم برعهده دارند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر روز گذشته سی مرداد در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی مسجد، گفت: سیاست سپاه تقویت پایگاه مقاومت در سنگر مسجد است که در همین راستا برنامه‌‏ریزی شده تا پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت خارج از مساجد در این مرکز مورد سازماندهی قرار گیرند.

رزمجو در ادامه به رمز موفقیت جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: رمز موفقیت، اقتدار و عزت جامعه اسلامی احترام و تکریم مساجد است که باید این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بازگشت پایگاه‌های بسیج به مساجد استان بیان کرد: در زمان حاضر دو سوم پایگاه‌های مقاومت بسیج استان بوشهر در مساجد قرار دارند و با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده تلاش می‌شود همه پایگاه‌های بسیج به مساجد باز گردند.

رزمجو ادامه داد: مساجد به‌عنوان پایگاه فرهنگی، اجتماعی، عبادی و اقتصادی بستری مهم برای توسعه دین، انقلاب اسلامی و سیاست‌گذاری به شمار می‌روند و در رشد و کمال انسان‌ها  نقشی مهم و سترگی برعهده دارند.

وی مسجد را بهترین بنا و مکان فرهنگی برشمرد افزود: مسجد همچنین به‌عنوان بهترین بنا و مکان در حوزه فرهنگی تجلی‌گاه ارتباط با خداوند متعال، اتحاد، وحدت بین قشرهای مختلف، کانون پرورش فکری، اعتقادی، دینی و اجتماعی است.

رزمجو ادامه داد: در این زمینه با هدف بزرگداشت روز جهانی مساجد تجلیل از بانیان و هیئت امنا مساجد، قدردانی از مؤذن‌ها، مکبرین، مداحان و خادمان مساجد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: سرکشی از پایگاه‌های بسیج و نشست با فرماندهان بسیج مساجد، ائمه جمعه و جماعات مساجد از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز جهانی مسجد در استان بوشهر است.

رزمجو یادآور شد: پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محله‌ها در ۱.۵ سال گذشته در مقابله با کرونا خدمات‌رسانی قابل توجهی داشتند و این گونه فعالیت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی با محوریت بسیج مساجد در حوزه کمک مؤمنانه و مقابله با کرونا فعالیت‌های قابل توجهی انجام داده‌اند و این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد.

رزمجو تصریح کرد: سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۳۵ میلیارد تومان در قالب کمک‎‏های معیشتی به قشرهای هدف خود پرداخت کرده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha