واکسیناسیون 98 درصد معلمان بوشهری
کد خبر: 3994069
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

واکسیناسیون 98 درصد معلمان بوشهری

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر از واکسیناسیون 98 درصد معلمان این استان خبر داد و گفت: با توجه به روند فعلی، واکسیناسیون معلمان استان بوشهر تا اول مهر تکمیل می‌شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، علیمراد کرمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، هشتم شهریور در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: ۹۸ درصد معلمان استان بوشهر تاکنون دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و با توجه به این روند واکسیناسیون معلمان استان بوشهر تا اول مهر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تزریق نوبت دوم واکسن معلمان نیز از هفتم شهریور آغاز شده است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۳۳ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۰ هزار کلاس درس در دو هزار مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

کرمی افزود: بر اساس اطلس آموزشی ۱۹ درصد آموزش‌ها در استان بوشهر حضوری، ۸۵ درصد مجازی، ۵۸ درصد تلویزیون و ۱.۵ درصد از دانش‌آموزان دسترسی به آموزش نداشتند و از طریق درس‌نامه آموزش‌ها را فرا گرفتند.

وی اظهار کرد: هرچند با به روز کردن و تقویت توانمندی‌ها کار آموزش به‌صورت مجازی در سال گذشته پیگیری شد، اما فاصله گرفتن از مدرسه و حضور نیافتن در سر کلاس‌های درس موجب بروز آسیب‌هایی برای دانش‌آموزان می‌شود.

لزوم برخورد قضائی با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر نیز در این نشست با اشاره به به روند کاهشی شیوع کرونا در استان، گفت: هیچ کوتاهی در زمینه مقابله با کرونا در استان بوشهر صورت نگرفته است و در این راستا در استان بوشهر تلاش جدی صورت گرفته و استانداری با تمام توان پای کار بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ کم‌کاری در مقابله با کرونا صورت نگرفته است، اضافه کرد: روند کاهشی شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا را در استان بوشهر شاهد هستیم و میزان ابتلا و بستری‌ها کاهش یافته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه نظام سلامت بزرگترین کمک به مجموعه بهداشت و درمان رعایت پروتکل‌ها است، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به‌صورت ویژه در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: در راستای مقابله با کرونا همه دستگاه‌های اجرایی و اصناف باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود در این مسیر در کنار دانشگاه باشند تا بتواند این بیماری را مدیریت کند.

گراوند با تأکید بر اینکه اقدامات نظارتی باید از سوی همه دستگاه‌های مربوطه انجام شود، افزود: در شهرستان‌هایی که بر اساس آمار هنوز درصد بیماری در آنها بالا است فرمانداران کمک کنند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از این حالت خارج شوند.

وی بیان کرد: در راستای کنترل بیماری و جلوگیری از چرخش ویروس فرمانداران با هماهنگی دستگاه قضائی با کسانی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌کنند، بدون اغماض برخورد کنند.

استاندار بوشهر بر تجهیز نخستین بیمارستان شهر جدید عالی شهر تأکید کرد و گفت: بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر دو طبقه دارد که انتظار می‌رود با توجه به نیاز نیروهای مسلح مجوز تجهیز آن برای کمک به مردم صادر شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha