آموزه‌های قرآن در سبک زندگی‌ام جاری است
کد خبر: 3993540
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
حافظ و قاری بوشهری در گفت‌و‌گو با ایکنا:

آموزه‌های قرآن در سبک زندگی‌ام جاری است

زینب ایزدی‌فر یکی از حافظان و قاریان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به سبک زندگی قرآنی خود اشاره کرد و گفت: آیات و آموزه‌های قرآن کریم در سبک زندگی‌ام جاری است و روزانه با مفاهیم این کتاب الهی زندگی می‌کنم.

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در وجود خود استعدادهای قرآنی بسیاری را جای داده که از این میان به سراغ زینب ایزدی فر، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رفتیم که حفظ قرآن را از سنین کودکی آغاز کرده و تاکنون موفق به حفظ 8 جزء از قرآن کریم شده است. در ادامه گفت‌وگوی ایکنای بوشهر را در ذیر می‌خوانیم.

ایکناـلطفاً خودتان را معرفی کنید.

بنده زینب ایزدی فر، دانشجوی سال پنجم رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هستم که از سنین کودکی حفظ قرآن را آغاز و تا کنون موفق به حفظ  8 جزئ قرآن شده‌ام.

ایکناـچه موضوعی باعث حرکت شما به سمت حفظ قرآن شد؟

من از کودکی با پیشنهاد مادرم در کلاس حفظ موضوعی قرآن با اشاره شرکت کردم و از طریق این کلاس به حفظ قرآن علاقه‌مند شدم؛ همچنین شرکت در محافل قرآنی در شهرک توحید جم نیز در  کنار تشویق‌های خانواده تأثیرگذار بود. از کودکی در روند آموزش حفظ قرآن بازخوردهای خوبی را از سوی خانواده دریافت کردم و این موضوع باعث شد تا با رغبت بیشتری این راه را ادامه بدهم. در مسیر حفظ قرآن، الگو و مشوق اصلی مادرم بودند که ایشون معلم بازنشسته و مدرس قرآن هستند که در دوران بازنشستگی موفق به حفظ ۲۷ جزء قرآن شده‌اند و پشتکار مادرم همیشه برایم قابل ستایش هست زیرا ایشان بعد از بازنشستگی و در سن بالا شروع به حفظ کردند که به طبع حفظ در سنین بالا سختی‌های خاص خودش را دارد اما ایشان هیچ وقت در این راه ناامید نشدند.

ایکناـمدرسه تا چه اندازه در امر حفظ قرآن شما را یاری کرد؟

مدرسه از نظر آماده کردن ما برای مسابقات قرآن شهرستان همیشه همراه بود و معلم‌های پرورشی امکانات لازم رو فراهم می‌کردند البته من بیشتر از کلاس‌های حفظ و تجوید که در دارالقرآن برگزار می‌شد از محضر اساتید بهره می‌بردم و از وسایل کمک آموزشی مانند نوار کاست‌های حفظ قرآن  و سپس قلم قرآنی استفاده کردم.

ایکناـفعالیت‌های قرآنی شما قبل از شیوع کرونا و در حال حاضر چگونه بوده است؟

من این چند سال اخیر بیشتر به قرائت قرآن و مرور محفوظات مشغول بودم و کلاس حضوری شرکت نمی‌کردم و به طبع کرونا تأثیری در روند  فعالیت‌های قرآنی نداشته است.

ایکناـدر مسابقات قرآنی موفق به کسب چه مقام‌هایی شده‌اید؟

سه مرتبه در رشته حفظ ۲،۵ ، ۷ جزء مسابقات کشوری شرکت گاز رتبه اول و یکبار نیز در رشته حفظ ۳ جزء رتبه دوم را کسب کردم و دوران تحصیلی(دبستان، راهنمایی و دبیرستان) رتبه اول شهرستان جم بودم و همچنین سه مرتبه نیز رتبه دوم استان بوشهر را به نام خود به ثبت رساندم.

ایکناـ از تأثیرگذاری قرآن بر سبک زندگی خود بگوئید.

سعی کردم تا جایی که می‌توانم آیات قرآن و آموزه‌های آن را در سبک زندگیم جاری بسازم و به ویژه در امر صبر کردن در مشکلات زندگی که خدا وعده داده بعد از هرسختی آسانی هست، در سختی‌ها با یاد قرآن آرامتر بوده‌ و امید به آینده‌ای بهتر دارم. همانطور که خدا در قرآن وعده داده است.

ایکناـ در پایان چه توصیه‌ای برای علاقه‌مندان به حفظ قرآن دارید؟

علاقه‌مند به حفظ آیات الهی، تعلل نکنند هر زمان که توانستند این راه پر برکت را آغاز کنند و فکر نکنند حفظ قرآن فقط در سن پایین امکان پذیر است بلکه مطمئن باشند برکت قرآن در زندگی روزمره آنها بسیار تأثیر گذار است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha