راه‌اندازی کلینیک الزهرا(س) برای درمان سرپایی کرونا
کد خبر: 3993310
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

راه‌اندازی کلینیک الزهرا(س) برای درمان سرپایی کرونا

مدیر مدرسه الزهرا(س) بوشهر از شروع فعالیت‌های درمانی در این مدرسه خبر داد و گفت: کلینیک الزهرا(س) بوشهر، با تجهیز ۲۷ تخت بیمارستانی و حضور کادر درمان به مرکز بستری موقت بیماران مبتلا به کرونا تبدیل شد.

رباب بازیاری مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر در گفت‌وگو با ایکنای بوشهر از همکاری این مدرسه با ستاد مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: پیرو دستور مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای برای کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان و همچنین بیانیه نماینده ولی‌فقیه در استان مبنی بر در اختیار گذاشتن حوزه‌های علمیه و مصلی‌های جمعه برای کمک به درمان بیماران کرونایی، مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر به دلیل نزدیک بودن به بیمارستان شهدای خلیج فارس برای کمک به بیماران کرونایی تجهیز و آماده شد.
 
بازیاری ادامه داد: در حال حاضر، بیماری کرونا مهم‌ترین موضوع این روزهای کشور، استان و به طور خاص شهر بوشهر است و متاسفانه طبق آمار مسئولان این ویروس هر دو دقیقه، یک نفر را از دست می‌دهیم.
 
وی به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های شهر بوشهر نیز اشاره کرد و تشریح کرد: با توجه به آمار بالای مبتلایان ویروس کرونا در شهر بوشهر، ظرفیت بیمارستان‌های شهر تکمیل شده و امکان پذیرش بیمار جدید وجود ندارد.
 
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بوشهر به وضعیت بیمارانی که در منزل قرنطینه شده‌اند نیز اشاره و بیان کرد: طبق گزارش‌های مسئولان، بعضی از بیماران سرپایی که در خانه تحت درمان هستند برای استفاده از خدماتی همچون تزریق، سروم و غیره مجبور به پرداخت هزینه های بسیار گزافی هستند.
 
بازیاری در ادامه تشریح کرد: از این رو با توجه به بیانیه نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مدرسه‌الزهرا(س) یک طبقه از فضای آموزشی خود را در اختیار ستاد مبارزه با کرونا قرار داده که با 27 تخت بیمارستانی تجهیز شده و این ظرفیت تا 30 تخت نیز قابل افزایش است و در حال خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است.
 
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر توضیح داد: این کلینیک دارای اتاق بستری، بخش‌های تزریقات، اورژانس است و همه خدمات توسط کادر درمان مجرب و به‌صورت جهادی ارائه می‌شود. در حال حاضر هیچگونه فعالیت اداری و آموزشی در این مدرسه در جریان نیست و مدرسه به طور کامل به یک کلینیک درمانی برای خدمات رسانی به بیماران سرپایی تبدیل شده است.
 
 حوزه علمیه خواهران بوشهر، از زمان شیوع کرونا در استان بوشهر در موارد مختلف به‌صورت جهادی به یاری مردم شتافته و در این راستا خدماتی همچون برپایی کارگاه تولید ماسک، گان و غیره، حضور جهادی طلاب به‌عنوان همراه بیماری و همکاری با کادر درمان در بیمارستان‌های استان و حضور جهادی طلاب در غسالخانه‌ها و کمک به امر به تغسیل و تدفین اموات کرونایی، تهیه بسته‌های کمک معیشتی و غیره از این جمله است.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha