در مکتب امام حسین(ع) هیچ تقابل و تضادی بین علم و دین وجود ندارد
کد خبر: 3991204
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر:

در مکتب امام حسین(ع) هیچ تقابل و تضادی بین علم و دین وجود ندارد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در هیئات مذهبی گفت: هیئت‌های عزاداری نشان دهند که در مکتب امام حسین(ع) هیچ تقابل و تضادی بین علم و دین وجود ندارد و مراعات اصول بهداشتی جزء دین و دستور مراجع تقلید است.

حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه بیست و پنج مرداد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همواره از اصول مورد توجه هیئت‌های عزاداری است و هیئات مذهبی در برگزاری عزاداری مراقب دسیسه‌های دشمن باشند. این اقدام دشمن، در حالی است که قریب به اتفاق مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هیئت‌های عزاداری نشان دهند که در مکتب امام حسین (علیه السلام) هیچ تقابل و تضادی بین علم و دین وجود ندارد و مراعات اصول بهداشتی جزء دین و دستور مراجع تقلید است.
طاهری ادامه داد: هیئت‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان همواره در تلاش هستند بنا به دستور مراجع تقلید چهره واقعی این عزا که چهره‌ای عقلانی است را به مردم نشان دهند و مسیر ترویج مکتب امام حسین را با موفقیت انجام دهیم.
وی اظهار کرد: بسیاری از آئین‌های سنتی استان از جمله سینه زنی استان بوشهر که شهره عام و خاص دارد و در فهرست آثار ناملموس کشور به ثبت رسیده است، امروز به دلیل امکان نداشتن رعایت فاصله اجتماعی در این آئین برگزار نمی‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا در خصوص نحوه برگزاری آئین‌های عزاداری گفت: با توجه به شرایط خاص استان بیشتر مجالس ویژه ماه محرم در پارک‌ها و فضاهای باز و زمین‌هایی که مسقف نیستند برگزار می‌شود و مردم با تحمل گرمای طاقت فرسا از عزای امام حسین (علیه السلام) دست بر نداشته و این نشان دهنده اوج اعتقاد و رعایت اصول عقلانی در عزای حسینی است.
وی اضافه کرد: انتظار می‌رود خادمان و عزاداران حسینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار برگزاری باشکوه آئین‌های عزاداری نمایش باعظمتی از میزان عقلانیت عزاداران حسینی را به نمایش بگذارند.
طاهری اظهار کرد: اولویت سازمان تبلیغات اسلامی در این شرایط خاص اعزام مبلغ به صورت حضوری نیست بلکه رویکرد این سازمان تبلیغ در فضای مجازی است و در همین راستا منبرهای متعددی به صورت مجازی برگزار و هیئت‌های مذهبی از طریق پلتفرم‌ها و سکوهایی که طراحی شده به صورت مجازی مجالس حسینی را برگزار می‌کنند.
وی ادامه داد: همچنین با همکاری صدا و سیما، ۲ ویژه برنامه به مناسبت دهه اول محرم طراحی شده تا به این وسیله مردم در خانه از عزای سرور شهیدان برخوردار باشند.
طاهری اضافه کرد: اما به دلیل شرایط خاص کرونا تحمیل شده به کشور و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از گسترش و رواج این بیماری منحوس، هیئت‌های مذهبی هم در راستای تعهدی که دارند و آن آموزه های اخلاقی که از کربلا به دست آوردند دغدغه رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از همه دارند و طبق آمارهای رسمی میزان رعایت دستورالعمل‌ها در هیئتهای مذهبی ۸۵ درصد بود که بالاترین نرخ در بین طیف‌های مختلف جامعه بوده است و این نشان می دهد که متدینین و علاقه‌مندان به امام حسین(علیه السلام) همیشه نسبت به چارچوب‌ها و اصول دینی تقید و تعهد دارند. فتوای مراجع دینی و علمای بزرگوار این است که در اقامه مجالس عزا و اقامه جماعات دینی مثل نماز جمعه و نماز جماعت باید رعایت اصول بهداشتی در اولویت باشد چون حفظ جان مردم اولویت دارد.
وی گفت: هیئتی ها و عزاداران حسینی در استان کهن بوشهر ثابت کردند می‌شود در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجالس عزای امام حسین (علیه السلام) را با حفظ فاصله اجماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی داشته باشیم و این اقدام می‌تواند الگویی برای دیگر فعالیت‌های اجتماعی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همواره از اصول مورد توجه هیئت‌های عزاداری است اما دشمن تلاش می‌کند با استفاده از معدود تصویرهای منتشر شده در فضای مجازی جلوه عزاداران حسینی را مخالف عقلانیت، بهداشت و سلامتی نشان دهد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha