تعاونی‌ها یک اصل مسلم برای پیشرفت کار علمی هستند
کد خبر: 3995979
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر:

تعاونی‌ها یک اصل مسلم برای پیشرفت کار علمی هستند

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تعاونی‌ها را به عنوان یک اصل مسجّل و مسلم برای پیشرفت در قانون اساسی قرار داد و این یک کار علمی و دانشی است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، روز گذشته شانزده شهریور به مناسبت هفته تعاون با مدیرکل و جمعی از مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر به صورت ویدئو کنفرانس دیدار کرد.

صفایی بوشهری در این نشست ضمن گرامیداشت هفته تعاون و تقدیر و تشکر از تلاشگران این عرصه گفت: تعاونی يكی از شاخص‌های مهم توسعه در دنيا به شمار می‌رود و در كشورهای توسعه يافته از جايگاه ويژه‌ای برخوردار است، بنابراين برای دستيابی به توسعه‌ای پايدار و تسريع در روند آن بايد به تعاون و تعاون‌ها در كشور توجه بيشتری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر افزود: در جهان کنونی و حوزه کسب درآمد و تولید، اقتصاد شریطی پیدا کرده که فردگرایی به هم‌گرایی تبدیل شده است به همین خاطر نظام اقتصادی جهان به سمت کار جمعی، سرمایه گذاری جمعی، دانش جمعی و تولید جمعی پیش می‌رود.

امام جمعه بوشهر تشریح کرد: متأسفانه در کشور در عرصه تولید نگاهمان همیشه به سمت فرد گرایی بوده و به همین جهت عقب افتادگی‌های جدی در این عرصه ایجاد شده که با انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تعاونی‌ها به عنوان یک اصل مسجّل و مسلّم برای پیشرفت در قانون اساسی قرار گرفت و این یک کار علمی و دانشی است.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید به مفهوم و کار تعاونی فوق العاده اعتقاد داشته باشیم و در این زمینه کار و فرهنگ سازی کنیم و آنها را توسعه دهیم.

 امام جمعه بوشهر بیان کرد: نقش تعاونی‌ها در كاهش مشكلات و موانع موجود در تسريع روند پيشرفت كشور بسيار پررنگ و انكارناپذير است.

صفايی بوشهری بیان کرد: تعاون حركتی جمعی و اقتصادی است و در آن ضريب خطای انديشه، شكست و زيان بسيار كم است و با دنبال كردن هدفی مشخص و مهم، سودآور، اشتغال زا و وحدت آفرين است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha