سوگواره هنر عاشورایی؛ فرصتی برای تکریم حماسه سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 3990637
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
رئیس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد:

سوگواره هنر عاشورایی؛ فرصتی برای تکریم حماسه سیدالشهدا(ع)

رئیس حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به برگزاری سوگواره هنر عاشورایی در استان بوشهر، گفت: این سوگواره عاشورایی با رویکرد کشف استعدادهای فرهنگی و هنری، خلق آثار ارزشمند با هدف تکریم و تعظیم حماسه جاودان عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، امید پارسایی‌فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر امروز، 23مرداد در گفت‌وگو با اصحاب رسانه به برگزاری سوگواره عاشورایی اشاره کرد و گفت: حوزه هنری بوشهر سوگواره عاشورایی ویژه این استان را برگزار می‌کند که فراخوان آن در چهار بخش منتشر شد. این سوگواره  عاشورایی با رویکرد کشف استعدادهای فرهنگی و هنری، خلق آثار ارزشمند با هدف تکریم و تعظیم حماسه جاودان و الهی عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

پارسایی فر افزود: هنرمندان استان بوشهر می‌توانند آثار هنری خود را در چهار بخش نقاشی‌خط و خوشنویسی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی با موضوع‌‎های تعیین شده به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: در بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط خلق آثار باید با استفاده از آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه والفجر، اشعار عاشورایی از شاعران اهل بیت(ع) استان و کشور، کتیبه‌ها و بیرق‌های عاشورایی و در بخش عکاسی  نیز باید با استفاده از روضه‌های خانگی، کودکان عاشورایی، اهدای نذرها و توزیع کمک‌های مردمی، مراسم تعزیه‌ و برافراشته شدن «نمادها وبیرق‌ها و پرچم‌های عاشورایی» در میدان‌ها و معابر عمومی شهر، مراکز درمانی و بیمارستانی و دستگاه‌ها و ادارت باشد.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر ادامه داد: در بخش تصویر سازی نیز خلق اثر در موضوع‎ های کودکان، آیین‌های عزاداری و سوگواری عاشورایی در شهرها و روستاهای استان بوشهر است.

وی گفت: در بخش طراحی پوستر و گرافیک نیز با موضوع‎‌های کوچکترین سرباز (حضرت علی اصغر)، پیام‌های حماسه عاشورا، سرداران عاشورایی استان و استان بوشهر سرزمین آیین‌ها، نمادها و نواهای عاشورایی است.

پارسایی فر اظهار داشت: جایزه نفرهای اول تا سوم به ترتیب تندیس و لوح تقدیر و پنج میلیون ریال، لوح تقدیر و چهار میلیون ریال و لوح تقدیر و سه میلیون ریال است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر یادآور شد: مهلت پایانی ارسال آثار ۶ شهریورماه ۱۴۰۰ است و علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره هنری می‌توانند آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱ و یا ایمیل Artbushehr@gmail.com به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پارسای فر افزود: همچنین داوطلبان می‌‎توانند اثرهای خود را به‌صورت حضوری به حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر واقع در میدان قدس (ابتدی بلوار رئیسعلی دلواری) تحویل دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha