شهید عاشوری یکی از رهبران اصلی انقلاب اسلامی در بوشهر بود
کد خبر: 3990264
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه:

شهید عاشوری یکی از رهبران اصلی انقلاب اسلامی در بوشهر بود

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه با اشاره به شخصیت شهید عاشوری گفت: این شهید یکی از رهبران اصلی انقلاب اسلامی در بوشهر بود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، امروز 21 مردادماه در مراسم چهل و سومین سالگرد شهادت حجت‌الاسلام شهید شیخ ابوتراب عاشوری، پرچمدار انقلاب اسلامی در جوار مزار این شهید در چغادک گفت: شهید عاشوری یکی از رهبران انقلاب اسلامی در این دیار بود که توفیق شهادت را قبل از انقلاب کسب کرد.

رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه خداباوری و مردم‌داری اجر و پاداش بالایی نزد پروردگار دارد گفت: کسی خدا خداباور و مردم‌دار باشد و از روز قیامت بترسد، مقام والایی نزد خداوند دارد و شهید عاشوری چنین شخصیتی داشت.

خسروپناه با اشاره به برخی دیدارها و نشست های خود با خانواده شهدا در بوشهر گفت: در این نشست‌ها همواره خانواده‌های شهدا از هم و غم شهید عاشوری سخن می‌گفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه شهید عاشوری قدرت انطباق مطالب از قرآن و روایات را با مسائل زمانه داشت گفت: این مسئله نشان از اجتهاد ایشان بود و در آن زمان مردم را از یک رژیم فاسق و جنایتکار آگاه می‌ساخت اما امروز هنوز عده‌ای حاضر نیستند که در برابر جنایت‌های آمریکا و انگلیس در ایران سخنی بیان کنند.

وی تواضع در برابر مردم را یکی از ویژگی های شهید عاشوری بیان کرد و گفت: ایشان در برابر مردم تواضع داشتند، چراکه مردم را ولی نعمت می‌دانست. امروز به این روحیه نیاز داریم که در برابر مردم متواضع باشیم و البته حرمت مسئولان را نگه داریم و با قدرت با آنان صحبت کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha