رفع فقر فرهنگی یک ضرورت است
کد خبر: 3990248
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
نماینده ولی فقیه در بوشهر:

رفع فقر فرهنگی یک ضرورت است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در نشست با پرسنل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ترویج فرهنگ فقرزدایی به ویژه رفع فقر فرهنگی یک ضرورت است که باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان امروز 21 مردادماه در جمع پرسنل کمیته امداد استان بوشهر با تقدیر از کارکنان این نهاد به منظور محرومیت‌زدایی در استان، گفت: ترویج فرهنگ فقرزدایی به ویژه رفع فقر فرهنگی یک ضرورت است که باید با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: وجود فقر فرهنگی در جوامع باعث بروز مشکلاتی می‌شود که در این راستا نهادینه شدن فرهنگ دینی برای رفع فقر فرهنگی از مسائل مورد تأکید است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: بوشهر استانی ثروتمند است ولی متأسفانه تاکنون مردم از این ثروت به خوبی بهره‌مند نشده‌اند و این موضوع باعث افزایش فقر و فقیر در استان شده است.

وی تصریح کرد: بوشهر یک استان فوق‌العاده برخوردار به لحاظ سرمایه گذاری است ولی به نسبت این سرمایه گذاری و فعالیت‌های اقتصادی نفت و گاز و دریا، مردم استان بهره‌مند نشده‌اند و همین باعث افزایش فقر در استان شده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تأکید بر توانمندسازی مددجویان افزود: اجرای طرح‌های خودکفایی اقتصادی و معیشتی خانواده‌های مددجو در اولویت قرار گیرد تا مددجویان بتوانند از دست رنج خود تأمین درآمد کنند.

وی بر تدوین و اجرای یک طرح جامع توانمندسازی نیازمندان تأکید و تصریح کرد: اگر یک تیم کارشناسی قوی در راستای تدوین طرح جامع اشتغال و توانمندسازی ایجاد شود و این برنامه‌های جامع بر اساس سیاست‌های راهبردی اجرایی شود، قدم بزرگی در خودکفایی مددجویان استان و رفع چهره فقر برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رفع فقر را یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد دانست و تصریح کرد: وجود فقر در جامعه ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد که سبب متوقف شدن جوامع در فضای خود می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha