امام حسین(ع) و نهضت عاشورا؛ راز بقای اسلام
کد خبر: 3989573
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
امام جمعه بوشهر مطرح کرد:

امام حسین(ع) و نهضت عاشورا؛ راز بقای اسلام

امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت نهضت عاشورا و نقش آن در زنده نگه داشتن اسلام، گفت: اگر امام حسین(ع) و نهضت عاشورا نبود، از اسلام تنها اسمی می‌ماند و از محتوای آسمانی آن خبری نبود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، روز گذشته 18 مرداد نشست ائمه جمعه استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به شکل ارتباط تصویری برگزار شد.
در این نشست که حجت‌الاسلام طاهری، مدیرکل سازمان تبلیات اسلامی استان بوشهر به‌صورت میهمان حضور داشت، آیت‌الله صفایی بوشهری ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: امام حسین(ع) شخصیتی است که پیامبر گرامی اسلام(ص) ایشان را «زین السماوات و الارض» یعنی زینت آسمان‍‎ها و زمین خطاب می‌کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: اگر امام حسین(ع) و نهضت عاشورا نبود، از اسلام تنها اسمی می‌ماند و از محتوای آسمانی آن خبری نبود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع پایتخت قرآنی ایران، تصریح کرد: ابتدای سال با توجه به ایام انتخابات و عدم فعالیت کافی بر روی پایتخت قرآنی بودن استان بوشهر، لازم است از این به بعد بر روی این موضوع خیلی فعالیت کنیم (فعالیت‌های ملی و استانی) و مصوباتی که پیش از این تنظیم شده هر چه زودتر در هر منطقه توسط ائمه جمعه اجرایی شوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وضعیت حاد استان بوشهر در بحث بیماری کرونا، بیان کرد: استان بوشهر با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، در یک شرایط بحرانی قرار دارد و بخاطر تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و کمبود کادر درمان و اقلام دارویی و پزشکی طی روزهای اخیر مذاکراتی با برخی مسئولان کشوری انجام گرفت که الحمدلله شرایط مقداری بهتر شد اما با شرایط آرمانی خیلی فاصله داریم.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در زمینه مدیریت بیماری کرونا باید در نحوه مدیریت درمانی و بهداشتی، نوسازی فکر انجام گیرد که این وظیفه مسئولان است و از سوی دیگر گسترش فرهنگ بهداشت توسط مردم است که باید مراعات شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به آغاز ماه محرم و برنامه‌های این ماه، اظهار کرد: در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم در شرایط کنونی و با توجه به گرمای هوا لازم است با برنامه ریزی مناسب، دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل مراعات شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha