واقعه عاشورا باید همانند استراتژی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3989572
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

واقعه عاشورا باید همانند استراتژی مورد توجه قرار گیرد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، واقعه عاشورا را به مثابه یک فرهنگ برشمرد و گفت: واقعه عاشورا یک حادثه نیست، بلکه به‌عنوان یک فرهنگ، استراتژی و نقشه راه باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری  روز گذشته 18 مرداد در نشست با مسئولان صدا و سیمای مرکز بوشهر به‌صورت فضای مجازی با تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم، نهضت شورایی حسینی را یک فرهنگ و تفکر دانست و اظهار داشت: واقعه عاشورا یک حادثه نیست بلکه به‌عنوان یک فرهنگ، استراتژی و نقشه راه باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به معروف و نهى از منکر، نقش ارزنده و مهمی در اجرا احکام و حدود الهی دارد تصریح کرد: این فریضه الهی به‌عنوان پشتوانه تثبیت ارزش‌ها و ریشه‌کنی مفاسد محسوب می‌شود چراکه این فریضه الهی راه پیامبران الهی، ائمه ‌طهارت(ع) و شیوه صالحان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، امر به معروف و نهی از منکر را هدف قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا دانست و بیان کرد: فریضه امر به معروف و نهى از منکر به‌عنوان عامل اصلی و اساسى قیام امام حسین (ع) در نهضت و قیام عاشورا است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر الگوسازی و ترویج اهداف قیام کربلا و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: در این راستا صدا و سیما و فضاهای مجازی نقش مهم و ارزنده‌ای دارند.

حسینی بوشهری با قدردانی از برنامه‌ریزی صدا و سیمای مرکز بوشهر برای ایام ماه محرم افزود: امر به معروف و نهی از منکر و قیام هدفمند امام حسین(ع) محدود به زمان و یک نسل نیست و تا دامنه تاریخ باقی و اثرگذار است.

وی تداوم اسلام را در تداوم و ترویج امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) و یارانش در قیام عاشورا با فدا کردن جان، اسلام را زنده و احیا کردند و اگر فداکاری حضرت ابا عبدالله‌ الحسین(ع) نبود اکنون اثری از اسلام ناب محمدی نبود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تدوین 40 هزار دقیقه ویژه برنامه محرم و صفر در صدا و سیمای مرکز بوشهر، بر انعکاس رسانه‌ای الگوسازی اهداف قیام کربلا و ترویج آموزش‌های تخصصی و همگانی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اقشار مختلف جامعه تأکید کرد.

در این نشست سید حسین ناظر مدیرکل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: به‌مناسبت ماه‌های محرم و صفر صدا و سیمای مرکز بوشهر 40 هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی را در گستره استانی، ملی و فراملی تدوین و آماده پخش کرده است.

ناظر، ترویج فرهنگ و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برنامه‌های تدوین شده ویژه ایام ماه محرم و صفر در راستای فرهنگ‌سازی، آموزش و آگاهی دادن به جامعه است.

وی با اشاره به تولید برنامه‌های آموزشی، تخصصی تصریح کرد: صدا و سیمای بوشهر در راستای تدوین برنامه ویژه ماه محرم برنامه‌هایی شامل مجموعه تلویزیونی، گفت‌وگو محور با عنوان «معروفی نو» و آیین ویژه تاسوعا، عاشورا و مراسم‌های مختلفی طراحی، تهیه و تدوین کرده که ایام محرم و صفر پخش می‌کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha