۲ ایستگاه تزریق واکسن در استان بوشهر راه‌اندازی شد
کد خبر: 3991241
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر:

۲ ایستگاه تزریق واکسن در استان بوشهر راه‌اندازی شد

فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر از راه‌اندازی ۲ ایستگاه تزریق واکسن در استان بوشهر خبر داد و گفت: این دو ایستگاه تزریق واکسن با ظرفیت روزانه یک‌هزار نفر در این استان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، سردار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر عصر امروز بیست و پنج مردادماه در نشست شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی استان بوشهر که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در راستای همراهی با دانشگاه علوم پزشکی و سرعت‌بخشی در امر واکسیناسیون، این نیرو اقدام به راه‌اندازی ۲ ایستگاه تزریق واکسن با ظرفیت روزانه یکهزار نفر در این استان کرده است.
 
رزمجو افزود: همچنین با توجه به نیاز و ضرورت بزودی سومین مرکز واکسیناسیون سپاه این استان در مرکز حوزه علمیه خواهران بوشهر تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.
 
وی بیان کرد: همچنین با راه‌اندازی درمانگاه سرپایی برای ارائه خدمات بستری به بیماران مبتلا به کرونا در مرکز استان روزانه به بیش از ۷۰ نفر خدمات سرپایی شامل تزریق آمپول، سرم و دیگر خدمات درمانی با بستری کوتاه‌مدت ارائه می‌شود.
 
رزمجو ادامه داد: علاوه براین بزودی دومین مرکز بستری موقت و سرپایی در حسینیه اعظم برازجان با مدیریت بیمارستان قائم سپاه استان بوشهر در مرکز شهرستان دشتستان راه‌اندازی می‌شود.
 
وی بیان کرد: این نیرو همچنین برای پذیرش همه بیماران مشکوک به کرونا، در همه شهرستان‌های استان بوشهر درمانگاه موقت و سرپایی بستری ایجاد می‌کند.
 
رزمجو افزود: با هماهنگی‌های انجام شده طرح شهید سلیمانی از این هفته با تمام ظرفیت و توان برای مهار ویروس کرونا فعال و برنامه‌های شناسایی و غربال‌گری انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در اجرای این طرح در آذر سال گذشته تیم‌های تخصصی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی فعال شد و ۱۱ تیم با ۲۶ عضو در بخش مراقبت در منزل، ۱۷۸ تیم نظارتی با ۴۰۸ عضو، ۱۰۷ تیم حمایتی با ۲۳۵ عضو و و ۱۲۰ تیم مراقبتی با ۵۶۴ عضو خدمات لازم به جامعه هدف ارائه کردند.
 
فرمانده سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر یادآور شد: در مرحله نخست طرح شهید سلیمانی در استان بوشهر ۲۰۷ هزار خانوار زیر پوشش قرار گرفت و به ۴۸ هزار و ۷۸۸ خانوار خدمات‌رسانی شد. 
 
رزمجو ادامه داد: سال گذشته به ارزش ۱۳۵ میلیارد تومان بسته معیشتی و از اول سال تاکنون نیز ۳۰ میلیارد و ۱۷۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های مؤمنانه از سوی پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه در بین نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.
 
رئیس شورا شهر بوشهر گفت: این شورا ۲ میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا و خرید دستگاه اکسیژن‌ساز و دیگر ملزومات بیمارستانی و درمانگاهی مصوب کرده است.
 
جعفر پورکبگانی افزود: آمادگی هرگونه همکاری برای مهار کرونا و رسیدگی به بیماران وجود دارد که بر اساس مصوبه شورای عالی ستاد مردمی حمایت از سلامت و درمان بیماران کرونایی اجرا می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، شکر در قالب طرح شمیم حسینی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در ماه جاری در بین نیازمندان توزیع شده است.
 
حجت‌الاسلام محمد‌رضا اسماعیل‌پور بیان کرد: برای تأمین مایحتاج مراکز درمانی نیز ۱۰۰ کیسه برنج، مقداری شکر و روغن تهیه شد و ۳۰ میلیون تومان نیز برای خرید دارو و نیازهای درمانی افراد بی‌بضاعت تخصیص یافت.
 
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در شرایط کرونایی این اداره کل بیش از یکهزار و ۳۸۰ بسته معیشتی از اقلام غذایی بین نیازمندان و مددجویان توزیع کرده است.
 
محمد‌رضا میری افزود: در قالب طرح اطعام و احسان حسینی ۱۱ هزار بسته سبد کالا به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند استان بوشهر توزیع می‌شود.
 
وی آمادگی کمیته امداد استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به نیازمندان بیمار را مورد اشاره قرار داد و گفت: هرگونه کمک برای رسیدگی به بیماران کرونایی نیاز است کمیته امداد استان بوشهر آمادگی خدمات‌رسانی دارد.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha