پیشرفت بوشهر در گرو نیروهای متخصص و کارآفرین است
کد خبر: 3986018
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
استاندار بوشهر:

پیشرفت بوشهر در گرو نیروهای متخصص و کارآفرین است

استاندار بوشهر با اشاره به نقش مهم اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر در تربیت نیروی کارآمد و خلاق گفت: پیشرفت و تعالی استان در گرو کیفیت و کارآیی نیروهای متخصص و کارآفرین است.

عبدالكریم گراوند استاندار بوشهر، در گفت‌وگو با ایکنا بوشهر، با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی مهارت گفت: همواره سیاست‌گذاران بر ایجاد اشتغال تأکید دارند و بسیاری از آنها رشد اقتصادی را در گرو ایجاد اشتغال می‌دانند از این رو بیشتر کشورهای جهان برای غلبه بر مشکل بیکاری راه‌های تازه‌ای مانند آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را آغاز کرده‌اند.

گراوند با اشاره به لزوم توانمندسازی نیروی انسانی خاطرنشان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راستای ترغیب و توسعه کارآفرینی، به ویژه در مراکز آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای، یکی از این راهکارهای اساسی است که می‌تواند به عرضه نیروی انسانی توانمند و کارآفرین و در نهایت کاهش مشکلات اقتصادی و اشتغال و همچنین افزایش بهره‌وری و کارایی شاغلین بخش‌های مختلف منجر شود.

وی افزود: با توجه به اجرای طرح‌های متعدد اشتغال‌زایی و توسعه‌ای در استان از جمله طرح‌های صنعتی، سدسازی، شیلاتی و نهضت گلخانه‌ای، صنایع دستی و  دهها طرح بزرگ و کوچک دیگر، آموزش فنی وحرفه‌ای در استان باید متناسب با نیازهای بازار کار حرکت کرده و آموزش‌هایی را ارائه دهد که در راستای اهداف پیش‌بینی شده، منجر به ایجاد شغل و تخصص در افراد گردد.

استاندار بوشهر در ادامه با اشاره به نقش مهم آموزش‌های فنی و مهارتی در پشرفت و تعالی استان تصریح کرد: در این راستا ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به عنوان متولی اصلی ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی، نقش این مجموعه در راستای تربیت و آموزش نیروی کار ماهر و توانمند در عرصه‌های گوناگون بر کسی پوشیده نیست و پیشرفت و تعالی استان در گرو کیفیت و کارآیی نیروهای متخصص، ماهر، خلاق و کارآفرین است.

گراوند در پایان بیان کرد: هفته ملی مهارت و پیشاپیش ششم مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به همه تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی استان بوشهر تبریک عرض می‌کنم و موفقیت‌های روزافزون برای خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه‌ای  را از درگاه خداوند منان آرزومندم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha