نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی
کد خبر: 3985998
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی باید در بین آحاد مردم فرهنگ‌سازی شود گفت: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی، قابل توجه است و همه افراد جامعه باید در کنار تحصیلات خود یک حرفه را بیاموزند.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی احمدی، نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی امروز، دوم مردادماه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کنگان هم‌زمان با هفته ملی مهارت گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در پیشرفت و توسعه اشتغال در هر جامعه‌ای دارد و برای رونق تولید داخلی در سطح کشور، باید به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه شود.

وی با اشاره به نقش راهبردی آموزش‌های مهارتی در رونق تولید و پیشرفت صنایع جنوب استان بوشهر تشریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از اصلی‌ترین پایه‌های تقویت تولید داخلی به شمار می‌رود و مهارت‌آموزی به جوانان و شاغلین در صنایع دارای نتایج مثبت اقتصادی است.

احمدی با اشاره به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و فاقد مهارت بیان کرد: با توجه به خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و فاقد مهارت می‌توان با تلفیق علم و مهارت در دانشگاه‌ها و توانمندسازی این افراد جهت ورود به بازار کار نسبت به فضای کسب‌وکار کشور و استان بوشهر امیدوار شد.

وی با اشاره به ظرفیت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تشریح کرد: با توجه به ظرفیت عظیم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جمله وجود استانداردهای آموزشی متنوع، امکانات و تجهیزات مدرن و بهره‌گیری از مربیان مجرب و کارآمد می‌توان نسبت به توانمندسازی مهارتی افراد جویای کار و تربیت نیروی ماهر جهت ورود به بازار کار سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شکل داد.

وی ضمن اعلام رضایت‌مندی از عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در ادوار گذشته تصریح کرد: بدون شک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی نقش مهمی دارد.

نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی باید در بین آحاد مردم فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: همه افراد جامعه باید در کنار تحصیلات خود یک حرفه را بیاموزند.

احمدی با اشاره به باور عمیق قلبی خود به نقش مهم و اثرگذار آموزش‌های مهارتی در بهبود وضعیت اشتغال و کسب‌وکار در کشور، گفت: با تعامل و رایزنی با سایر نمایندگان مجلس تلاش خود را در راستای توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی در سطح کشور و استان بوشهر انجام خواهیم داد.

وی بازنگری در ارائه آموزش‌های مهارتی و متناسب‌سازی این آموزش‌ها با نیاز بازار کار را زمینه‌ساز ایجاد جهش در بازار کسب‌وکار دانست و اظهار کرد: با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های اجرایی در سطح استان می‌توان نهایت بهره‌برداری از آموزش‌های مهارتی را در جهت توسعه اقتصادی استان بوشهر برد.

احمدی حرکت به سوی کیفی سازی آموزش‌های مهارتی و ارائه آموزش‌های مهارتی در حوزه مشاغل نوین را از دیگر راهکارهای زمینه‌سازی لازم در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح کشور و استان بوشهر برشمرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha