همایش «یاوران غدیری و وقف علوی» در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4135633
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰

همایش «یاوران غدیری و وقف علوی» در بوشهر برگزار شد

همایش استانی «یاوران غدیری و وقف علوی» از سوی معاونت رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر در سالن ولایت این مجموعه برگزار شد.

همایش «یاوران غدیری و وقف علوی»

به گزارش ایکنا از بوشهر، همایش «یاوران غدیری و وقف علوی»، روز گذشته، ۳۱ فروردین‌ از سوی معاونت رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر بوشهر در سالن ولایت این مجموعه مذهبی و پژوهشی برگزار شد.

حسین کارگر، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، در این همایش با تبیین این موضوع که ما در برابر پیام غدیر تکلیف داریم و این امر مورد تاکید پیامبر اسلام(ص) است، اظهار کرد: تبیین پیام نبوی در رابطه با غدیر‌خم بر موحدین تکلیف است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در ادامه یادآور شد: نبی مکرم اسلام(ص) خطاب به امت و تاریخ بشریت فرمودند که بر شما باد به پیروی از علی بن ابیطالب(ع)، زیرا او مولای شما است، پس باید او را دوست بدارید. و بزرگ شما است، پس از او پیروی کنید. و عالم و دانشمند شما است، پس او را احترام و تکریم کنید، و امیرالمؤمنین علی(ع) رهبر و پیشوای شما به سوی بهشت است، پس او را بزرگ شمارید.

وی جهان و عالم هستی بر منظومه الهی در حال تحول است، تصریح کرد: زمینیان و هر کس حب امیرالمؤمنین علی(ع) را در دل داشته باشد و به زبان هم بیان و عامل به سیره این امام همام باشد، در واقع به ایمان کامل دست یافته است.

کارگر بر استفاده از ظرفیت‌های اندیشه‌محور و مردم‌پایه برای گسترش فرهنگ وقف علوی تاکید کرد و گفت: سعی کنیم فرهنگ وقف علوی و موضوع غدیرخم در جامعه ترویج پیدا کند به آن علت که این فرهنگ الهی موجب نجات و سعادتمندی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ موسی کمالی، مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت، نیز در این آیین، ایمان، تقوا و اخلاق را محصول مکتب علوی و فاطمی در سیطره پروردگار متعال دانست و گفت: شبکه جهاد تبیین در راستای ترویج فرهنگ وقف علوی با استفاده از ظرفیت‌های شبکه تبلیغی جامعه روحانیت و مراکز عبادی نظیر مساجد و هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی و پویش خانگی قرآن رضوی توسعه و گسترش یابد.

یادآور می‌شود، حاضرین در این همایش در خصوص چگونگی اجرای طرح «یاوران غدیری و وقف علوی» به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان نمازجماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌شیخ موسی کمالی اقامه شد.

حامد فکوری 
انتهای پیام
captcha