تبیین مفاهیم ولایت، انتظار و مهدویت هدف نهایی واقعه‌ غدیر است
کد خبر: 3987200
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تبیین مفاهیم ولایت، انتظار و مهدویت هدف نهایی واقعه‌ غدیر است

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر تبیین مفاهیم ولایت، انتظار و مهدویت را به عنوان هدف نهایی این واقعه‌ برشمرد.

حجت‌الاسلام محمد قادری معاون اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در گفت‌وگو با ایکنای بوشهر ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم گفت: در خطبه بلندی که حضرت رسول در حادثه غدیر ایراد فرمودند ۲۳ بار با ۲۳ صفت، حضرت مهدی عجل‌الله خوانده شده و در سه بند به صورت ویژه به مسئله مهدویت پرداخته شده است.
 
وی اضافه کرد: جشن غدیری موفق است که به امام زمان ختم شود و مردم در انتهای آن جشن، در خلوت خود با حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به عنوان امام زمان خود بیعت کنند. ولایت شاه کلیدی است که قرار است هدف اصلی تشکیل حکومت اسلامی را محقق کند و هدف اصلی تمام این مجاهدت‌های فردی و اجتماعی، تشکیل حکومت اسلامی آن حضرت است.
 
قادری با بیان اینکه روزه گرفتن در عید غدیر، اطعام غدیر، پوشیدن لباس نو، آذین‌بندی خانه و محله، برگزاری جشن‌های باشکوه و همه کارهای دیگری که انجام می‌شود، ابزاری برای رسیدن به هدف غدیر هستند، افزود: همه اینها ابزاری هستند که ما برسیم به اینجا که روز عید غدیر، روز امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و در این روز، مؤمنان باید اتصال و ارتباط قوی‌تری با وجود مبارک امام زمان برقرار کنند.
 
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با طرح این پرسش که حضرت مهدی کجای جشن‌های غدیریه ما قرار دارد؟ افزود: در مراسم‌های غدیر منتهای چیزی که به مخاطب القا می‌شود به اینجا می‌رسد که امیرالمومنین علی علیه‌السلام توسط وجود ذی جود پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم، به عنوان ولی و سرپرست مؤمنین انتخاب می‌شود و حادثه غدیر را تا همین جا خاتمه می‌دهیم و حتی به بیعت چند روز بعد از این واقعه که مردم بعد از این خطبه به دستور رسول خدا ماندند و با امیرالمومنین بیعت کردند، نمی‌رسیم، در صورتی که ولایت یک امری است که استمرار دارد و فقط مربوط به روز غدیر تنها نیست.
 
قادری تصریح کرد: جشن‌های غدیر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا شوند که شرکت‌کنندگان در آنها در پایان به این نتیجه برسند که «ای امام زمان! اجداد ما با جد شما، امیرالمومنین، بیعت کردند و امروز هم روز بیعت ما با شما است و ما با اهل بیت خود، با مال، جان و همه وجود خود با شما بیعت می‌کنیم و همه وجودمان در اختیار ولایت است» که با وقوع این اتفاق کلمه توحید و توحید کلمه محقق می‌شود.
 
معاون اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: خطبه غدیر قرار بود یک نهر جاری باشد که همه ما را متصل به امام زمان، حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف بکند، و خطبه غدیر باید به یک بیعت همگانی برای تجدید پیمان دوباره با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بشود.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha