تشکیل ۱۱ شبکه بانوان غدیری در شهرستان‌‌های بوشهر + عکس
کد خبر: 4107370
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

تشکیل ۱۱ شبکه بانوان غدیری در شهرستان‌‌های بوشهر + عکس

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر گفت: در راستای هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی ۱۱ شبکه بانوان غدیری در شهرستان‌‌های بوشهر همزمان با ایام فاطمیه تشکیل شد.

نشست هم‌اندیشی دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در ایام فاطمیه

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست هم‌اندیشی دبیران اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان‌های بوشهر، امروز، ۲۵ آذرماه با تلاوت ابوالقاسم بهزادی در سالن ولایت این مجموعه در مرکز استان برگزار شد.

سید‌حسن موسوی‌، مدیرکل حوزه استاندار بوشهر و دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر بندر ریگ، در این جلسه گفت: امام علی(ع) در راه فراهم کردن امنیت اجتماعی و اقتصادی پایدار، هرگونه خودکامگی در عرصه حکومت را به زیر پا گذاشت و فضایی آکنده از امنیت را در مناسبات حکومتی عرضه داشت چنان‌که همه فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی باید در راه فراگیرتر شدن معارف دینی در میان دختران و پسران نوجوان و جوان و مردم جامعه اهتمام بیشتری بورزیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر بندر ریگ با بیان اینکه دشمن هدفمند برای نفوذ ساختارشکن آمده و لذا حضور طلاب خانم و آقا در مدارس جهت ترویج فریضه نماز و آموزش آموزه‌های دینی امری پسندیده است، افزود: در سیاست‌های کلان نظام باید همگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و خادمان قوای مقننه، مجریه و قضائیه برای ساختن جامعه‌ای ایمن و سالم همراه شوند و می‌بایست در این راه عظیم ضمن رفع کمبود اعتبارات فرهنگی، جوان‌باوری را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم.

تألیف درس‌نامه زندگی ۵۰ فرازی نهج‌البلاغه

محمد حاجی‌زاده، معاونت علمی ـ آموزشی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر، نیز در این جلسه  بصیرت اجتماعی در حوزه دین و زندگی را امری ضروری دانست و اظهار کرد: نخستین آزمون درس‌نامه زندگی ۵۰ فرازی برگرفته از کتاب نهج‌البلاغه با شرکت ۴۶۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه امسال، با همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش در مدارس بوشهر برگزار شد که از تعداد ۸۰ نفر به‌عنوان نفرات برگزیده از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر تجلیل به‌عمل آمد.

وی در ادامه افزود: کتابچه درس‌نامه زندگی ۵۰ فرازی نهج‌البلاغه در رابطه با موضوعات اخلاق مدیریتی و اجتماعی، دین و سبک زندگی و ازدواج، راه‌های پرهیز از فتنه‌ها و درمان غفلت زدگی‌ها، خداشناسی و صفات بنده پرهیزکار، پندآموزی از گذشتگان، جایگاه زن و فرهنگ پرهیز، ارکان ایمان و علل سقوط جامعه، و...  به‌همت معاونت‌های علمی - آموزشی و امور رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر تحریر و تالیف شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی ۴۶ هزار ساعتی «غدیرشناسی» ویژه معلمان

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه دوره آموزشی «غدیرشناسی عمومی» در شهرهای بوشهر و برازجان با حضور بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر معلم برگزار شد، گفت: کلاس‌های ۲۰ ساعتی آموزش ضمن خدمت ویژه فرهنگیان، دی‌ماه، بهمن‌ماه و اسفندماه امسال در شهرهای دیلم، گناوه و خورموج برگزار خواهد شد و مهلت ثبت‌نام در این دوره آموزشی ویژه معلمان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تا پایان آذرماه است که علاقه‌مندان می‌توانند جهت شرکت در این جلسات به دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر و آموزش و پرورش نواحی شهر خود مراجعه کنند.

تشکیل ۱۱ شبکه بانوان غدیری در استان بوشهر

سردار حسین کارگر، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر با اشاره به راه‌اندازی و تشکیل ۱۱ شبکه بانوان غدیری در شهرستان‌‌های بوشهر همزمان با ایام فاطمیه، گفت: خطبه فدکیه در واقع معارف اهل‌بیت(ع) را به نحو احسن بیان کرده است. این خطبه باید به‌صورت ویژه در خانواده‌ها و تشکل‌های آموزشی و فرهنگی نهادینه شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر در ادامه افزود: راه‌اندازی تارنمای سایبری و مجازی بنیاد بین‌المللی غدیر به نشانی اینترنتی http://ghadirbushehr.ir فرصتی موثر برای فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و هنری دفاتر این بنیاد است که انتظار می‌رود رابطین فرهنگی دفاتر در حوزه اطلاع‌رسانی به‌هنگام برنامه‌ها، همکاری دقیق و ویژه‌ای را با معاونت رسانه‌ای و فضای مجازی داشته باشند.

افتتاح کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در منطقه خلیج‌فارس

کارگر با اشاره به اینکه بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر ۳ کلاس آموزشی دیجیتال برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی را دارا است، گفت: کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) با ۳ هزار عنوان کتاب علمی و معارفی در بنیاد بین‌المللی غدیر شهر بوشهر ایجاد و افتتاح شده، که به‌عنوان یکی از جامع‌ترین کتابخانه‌های تربیتی و تخصصی در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس و جنوب کشور است.

یادآور می‌شود، این مراسم با معرفی رابطین فرهنگی در فضای مجازی پیام‌رسان‌های ایرانی ایتا توسط علی سلیمانی، معاون فضای مجازی، تشکیل ۱۱ شبکه بانوان غدیری در شهرستان‌‌های بوشهر توسط سیده‌هاجر بهزادی، معاونت بانوان غدیری، مرثیه‌سرایی محسن احمدی، خادم و مداح بارگاه حضرت معصومه(س) به‌مناسبت ایام فاطمیه، تبیین چگونگی ساماندهی تشکل‌های فرهنگی و انقلابی در امر ترویج نهج‌البلاغه و برگزاری مشاعره علوی و تربیت شاعران علوی توسط تیمور یزدان‌‌شناس، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر شهرستان بوشهر، راه‌اندازی تارنمای اطلاع‌رسانی غدیریون توسط دکتر علیرضا یزاف، مشاور قرآنی استاندار بوشهر و معاون امور رسانه‌ای بنیاد بین‌المللی غدیر، تجلیل از حجت‌الاسلام احمد بحرانی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر شهر عالیشهر بندر بوشهر، برپایی نمازجماعت ظهر و عصر همراه بود.

سردار حسین کارگر، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر
رونمایی از تارنمای سایبری غدیریون
محمد حاجی‌زاده، معاونت علمی- آموزشی بنیاد بین‌المللی غدیر
حجت‌الاسلام احمد بحرانی، دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر عالیشهر
سیدحسن موسوی، مدیرکل حوزه استاندار بوشهر
تجلیل از دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر برازجان
کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین(ع) در منطقه استراتژیک خلیج‌فارس بندر بوشهر
حامد فکوری
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha