بنیاد بین‌المللی غدیر به دنبال حفظ عقاید شیعه است
کد خبر: 4035887
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲

بنیاد بین‌المللی غدیر به دنبال حفظ عقاید شیعه است

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان بوشهر گفت: بنیاد غدیر در استان بوشهر ۲۷ شعبه فعال دارد که هدف از فعالیت‌های این مرکز مردم نهاد تبیین امامت و ولایت امام علی(ع) و حفظ عقاید شیعه است.

بنیاد غدیر به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست خبری بنیاد غدیر استان بوشهر با حضور حسین کارگر، دبیر بنیاد غدیر استان و تیمور یزدان‌شناس، مسئول بنیاد غدیر شهرستان بوشهر و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز، 23 بهمن‌ماه برگزار شد.

در این نشست حسین کارگر، دبیر بنیاد غدیر استان با بیان اینکه بنیاد غدیر یک مجموعه فرهنگی مردم نهاد است و از هیچ ارگانی تأمین نمی‌شود، به معرفی این نهاد پرداخت و گفت: این نهاد به دلیل فراگیری مبحث غدیر در جهان اسلام و وجود شیعیان غیرایرانی در خارج از ایران یک بنیاد بین‌المللی است که در سراسر دنیا شعبه‌هایی دارد.

وی ادامه داد:  این مرکز همچنین در سطح استان هر شهری که نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه دارد یک بنیاد غدیر دارد چرا که رئیس هر بنیاد امام جمعه همان شهر است. در حال حاضر 27 شعب در مراکز شهرستان‌های سطح استان و 330 رابط غدیر در روستاها و شهرهای استان وجود دارد که پیام‌های بنیاد غدیر را منتشر می‌کنند.

دبیر بنیاد غدیر استان بوشهر با بیان اینکه هدف از فعالیت این بنیاد تبیین امامت و ولایت امام علی به استناد آیات قرآن و روایات پیامبر اسلام است، گفت: اکنون بیش از 350 شبکه فارسی زبان علیه جهان شیعه و شیعیان در حال فعالیت است، وظیفه و هدف این نهاد گسترش مکتب ولایت است. ما به دنبال تبلیغ برای جذب شیعه نیستیم بلکه به دنبال حفظ عقاید شیعیان کنونی و جوانان خود هستیم که خدشه دار نشود.

کارگر در ادامه افزود: برنامه‌های اصلی ما، به دهه امامت از عید قربان تا غدیر اختصاص دارد و بعد از آن در مناسبت‌هایی از قبیل میلاد نور که به مناسبت میلاد امام علی(ع) از 10 تا 13رجب نامگذاری شده، شهادت امام علی(ع) و شهادت همسر امیرالمؤنین، حضرت زهرا(س) اختصاص دارد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر استان با اشاره به فرارسیدن 13 رجب سالروز ولادت امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: هدف ما در ایام میلاد نور اشاره به مسئله غدیر نیست، بلکه به علی شناسی و فضایل و مناقب آن حضرت می‌پردازیم و در همین راستا مسابقه ای را طراحی و در سطح استان منتشر کرده ایم که به برگزیدگان هدایایی تعلق می‌گیرد. ایستگاه‌های صلواتی با کمک خیرین و جوانان متدین برپا می‌شود، افراد را به تزیین و نصب پرچم‌هایی در منازل و محل‌های کاری خود تشویق کرده و به کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح احسان علوی برگزار خواهد شد و برنامه شب شعر علوی در برخی شهرها اجرا می‌شود.

در ادامه این نشست همچنین تیمور یزدان‌شناس، مسئول بنیاد غدیر شهرستان بوشهر از دایر شدن دبیرخانه دائمی مشاعره علوی خبر داد و گفت: از 13 رجب این دبیرخانه به‌صورت دائمی برقرار است و این مشاعره رسماً برگزار خواهد شد و  هدف از تشکیل آن برگزاری مشاعره علوی به صورت کشوری است و بوشهر میزبان سراسر کشور در این مشاعره خواهد بود.

وی افزود: تا کنون بیش از 15هزار بیت در ارتباط با فضایل امام علی(ع) جمع آوری شده که در قالب کتاب نگارش شده و در اختیار همه مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha