پیشنهاد ثبت روز ملی مبارزات ضداستعماری زنان به یاد مجاهدت‌های زنان لرده دشتستان
کد خبر: 3985517
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷

پیشنهاد ثبت روز ملی مبارزات ضداستعماری زنان به یاد مجاهدت‌های زنان لرده دشتستان

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به مجاهدت‌های ضد استعماری زنان لرده دشتستان گفت: به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیشنهاد شده که هشتم تا پانزدهم آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ثبت شود.

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز 29 تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر که به‌صورت مجازی از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان، غدیر و گرامیداشت دهه ولایت و امامت از حضور حماسی مردم در انتخابات 28 خرداد و خدمات مجریان این حوزه قدردانی کرد و گفت: تلاش همه دست‌اندرکاران در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ‌شهر و روستا مورد ستایش است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، نقش مهم سپاه پاسداران در عرصه مدیریت فرهنگ در حوزه تعلیم و تربیت را مهم دانست و بیان کرد: سپاه پاسداران در همه عرصه‌ها نقش مهم و ویژه خود را ارائه و در عرصه فرهنگی طرح‌ها و برنامه‌های قابل توجهی اجرا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به تعیین شهید شاخص ملی از شهرستان دیر بوشهر افزود: تعیین شهدای شاخص استانی و ملی از شهرستان دیر از خدمات سپاه ‌استان بوشهر است و قدردان زحمات آنها هستیم.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر در تمام عرصه‌ها جلوه‌های بی‌نظیری از خود نشان داده است، افزود: شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در تدوین سند بالا دستی و تنظیم سند اقتصاد دانش‌بنیان از جایگاه ممتاز در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برخوردار است که نشان از پیشگام بودن این استان در این حوزه است.

وی به شخصیت شهید رئیسعلی دلواری پرداخت و تشریح کرد: شخصیت شهید رئیسعلی دلواری، سردار مبارزه با استعمار شخصیتی بین‌المللی است و این شخصیت از افتخارات استان بوشهر است که در این راستا پیشنهاد ایجاد بنیاد بین‌‌المللی رئیسعلی دلواری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است.

صفایی بوشهری در ادامه افزود: تصویب بنیاد بین‌المللی رئیسعلی دلواری سبب برنامه‌ریزی در ساختار بودجه کشور و نهادهای فرهنگی می‌شود و با توجه به اینکه زنان لرده دشتستان در مقابله با متجاوزان انگلیسی در بیش از یک قرن پیش حماسه آفریدند به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور پیشنهاد شده که بین 8 تا 15 آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان روز مبارزات ضداستعماری زنان ثبت شود.

وی به پایتخت قرآن استان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر به‌عنوان پایتخت قرآن تعیین شده باید از این فرصت و ظرفیت با همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف برای ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کرد تا این استان در کشور الگو شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha