فرهنگ لازمه هر جامعه برای توسعه است
کد خبر: 4011139
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
فرماندار دشتی:

فرهنگ لازمه هر جامعه برای توسعه است

فرماندار دشتی با اشاره به ماهیت کار فرهنگی گفت: فرهنگ لازمه هر جامعه برای توسعه است و استفاده از این ظرفیت مهم ضروری است.

نشست فرهنگ عمومی

به گزارش ایکنا از بوشهر، عبدالله نادری فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی روز گذشته 15 آبان در دیدار با حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی ضمن تبریک 14 آبان روز فرهنگ عمومی گفت:فرهنگ عمومی نقش مهم و برجسته‌ای در جامعه دارد و به عنوان یک الگو در تغییرات رفتارها و باورها شناخته می‌شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: وظیفه شورای فرهنگ عمومی در جامعه بسیار سنگین و خطیر است زیرا باید با شناسایی باورها، آداب و رسوم و فرهنگ‌های جا افتاده ناصحیح آسیب‌ها را دور و موارد اصلاح شده را برای ایجاد نشاط اجتماعی به عموم مردم انتقال دهد.

نادری با بیان اینکه فرهنگ عمومی دربرگیرنده حوزه‌های مختلف جامعه است، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی باید مسیر را برای تغییرات و تحولات مشخص و تهیه کند و دیگر دستگاه‌های اجرایی عضو با مشارکت حداکثری زمینه اجرایی آنها را فراهم نمایند تا جامعه به رشد و توسعه همگانی برسد.

فرماندار دشتی عنوان کرد: احیاء فرهنگ‌های بخش‌های مختلف یکی از رسالت‌های شورای فرهنگ عمومی است که باید با حضور روسای ادارت و سازمان‌ها در شورا از این ظرفیت مهم استفاده کرد و در این راستا برای تاثیرگذاری بیشتر باید فعالیت‌های مرجع‌ترین شورای حوزه فرهنگی استمرار و تداوم داشته باشد تا نتیجه موثر آن در سطح مختلف جامعه نمایان شود.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی اضافه کرد: دبیر و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نقش موثری در فعالیت‌های شورا دارند زیرا با شناسایی و پیگیری موضوعات، موارد را در نشست‌ها مطرح می‌کنند تا بهترین تصمیم در این راستا گرفته شود.

نادری بیان داشت: اقدامات و فعالت‌های موثری در شورای فرهنگ عمومی شهرستان انجام شده که ضمن تشکر از همه اعضای شورا، تلاش و زحمات دبیر و کارشناس دبیرخانه نیز در این راستا جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت کار فرهنگی ارزشی است، اظهار کرد: بعضی از اقدامات فرهنگی زودبازده نیست و بلکه باید با ترویج مناسب و گذشت زمان اثرات آن را در جامعه مشاهده کرد و باید توجه داشت که فرهنگ لازمه هر جامعه برای توسعه است و استفاده از این ظرفیت مهم ضروری است.

انتهای پیام
captcha