اهمیت نقش مؤسسات قرآنی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه
کد خبر: 4018506
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی تأکید کرد:

اهمیت نقش مؤسسات قرآنی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به نقش حساس و مهم مؤسسات قرآنی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه گفت: مؤسسات قرآنی مراکز ویژه فرهنگی هستند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ علوم دینی، قرآنی و مذهبی دارند.

پروانه فعالیت موسسه فرهنگی قرآنی

حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر به اهمیت حضور، فعالیت مستمر و تأثیرگزار مؤسسات قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: مؤسسات قرآنی مراکز ویژه فرهنگی هستند که نقش مهمی در ترویج فرهنگ علوم دینی، قرآنی و مذهبی دارند.

زارعی با بیان این که باید از پتانسیل و ظرفیت بالای مؤسسات فرهنگی و قرآنی در سطوح مختلف جامعه بهره برد، اظهار کرد: فعالیت این مراکز می‌تواند موجب شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های گوناگون در هر منطقه جهت برنامه‌ریزی و معرفی به عرصه‌های ملی و بین‌المللی شود که توجه و راه‌اندازی آن ها ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی افزود: مربیان و مروجان قرآن بیشترین اثرگذاری را در راستای گسترش علوم دینی و قرآنی به همراه ترویج فرهنگ دارند که با توجه به هجمه‌های دشمنان، باید زمینه افزایش این مهم را در بین خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان فراهم کنند تا از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

زارعی بیان کرد: تهیه نقشه راه موضوع مهمی است که باید مؤسسات قرآنی بر اساس نیازهای جامعه برای رسیدن به اهداف عالیه مدنظر قرار دهند تا علاوه بر اجرای برنامه‌های تعیین شده، تأثیرگذاری فعالیت‌ها نیز نمایان باشد از این رو با توجه به اینکه شهرستان دشتی در حوزه علوم دینی و قرآنی سابقه طولانی دارد و این کار و رسالت مؤسسات قرآنی و دیگر مراکز فعال در این راستا را جهت تداوم این روند سخت می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از اعطای پروانه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اطهر در این شهرستان نیز خبر داد و بیان کرد: پروانه فعالیت مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت اطهر شهرستان دشتی به فاطمه شیخی اهدا شد که دارای اعتبار یکساله است. البته لازم به توضیح است چهار مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در شهرستان دشتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha