فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود
کد خبر: 4016780
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی با اشاره به لزوم ارتباط نسل جوان با قرآن و سبک زندگی قرآنی گفت: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است و زمینه انس با قرآن باید از خانواده‌ها آغاز و نهادینه شود.

آیین تقدیر از قاری برتر اهل دشتی

به گزارش ایکنا از بوشهر، حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی صبح امروز 7 آذر طی آیینی از سید باقر حسینی قاری برجسته شهرستان دشتی تقدیر به عمل آورد و به وی یک جلد قرآن نفیس به رسم یادبود اهدا کرد.

زارعی با اشاره به اهمیت قرآن و جاری بودن آن در زندگی انسان گفت: قرآن بارزترین کتاب آسمانی از حیات بشر تا به امروز بوده که استفاده آن در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی مفید است.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه و در بین عموم مردم اظهار کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ضروری است و مربیان و قاریان بیشترین نقش را در این راستا دارند و می‌توانند با حضور موثر خود اهداف و برنامه‌های تعیین شده را به مرحله اجرا برسانند و باید توجه داشت که قاریان، مروجان علوم‌قرآنی جامعه هستند که با صوت زیبا و رسای خود نقش برجسته‌ای در تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب آسمانی ایفا می‌کنند و توانسته‌اند با راهنمایی‌های خود در این راه گام‌های موثری بردارند.

رئیس اداره فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی شهرستان‌دشتی افزود: زمینه انس با قرآن باید از خانواده‌ها آغاز و نهادینه شود که این مهم در شهرستان دشتی به واسطه سابقه دیرینه در بحث آموزش کودکان و نوجوانان از سنین پایین و وجود حوزه‌های علمیه و مکتب‌خانه‌ها به صورت ویژه توسط والدین دنبال می‌شود.

زارعی ادامه‌داد: کسب پایتخت قرآنی و روستای برتر قرآنی کشور توسط بوشهر و چارک در سال جاری، یک اتفاق مهم بود که با تلاش و زحمات خالصانه و صادقانه فعالان این حوزه به دست‌آمد و این عنوان علاوه بر مسئولین، وظیفه قاریان، مربیان و مروجان را نیز در این راستا سنگین‌تر می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از فعالیت‌های ارزشمند آموزشی سیدباقر حسینی در ترویج فرهنگ علوم قرآنی تقدیر کرد و عنوان داشت: برای تحقق این مهم، تنها قرائت قرآن کافی نیست بلکه داشتن صفاتی بارز و برجسته فردی نیز لازم است که در وجود شما به عینه قابل مشاهده می‌باشد.

مربی قرآن شهرستان دشتی نیز گفت: قاری بودن یک موهبت الهی است که خداوند به فرد هدیه داده تا به وسیله این مولفه به ترویج قرآن بپردازد و بسیار خوشحالم که یکی از این افراد هستم.

سید باقر حسینی از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی جهت اهدای قرآن کریم به وی تشکر کرد و افزود: حمایت این اداره از زیرمجموعه‌ها و فعالان حوزه خود بی‌نظیر است و جای سپاس دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha