رونمایی از 7 اثر پژوهشگر قرآنی دهکده چارک
کد خبر: 3984327
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴

رونمایی از 7 اثر پژوهشگر قرآنی دهکده چارک

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی از رونمایی هفت کتاب پژوهشگر قرآنی روستای چارک دشتی خبر داد و گفت: هفت کتاب سید ابوالحسن حسینی در ارتباط با متون، علوم حوزوی و تاریخ استان بوشهر است.

به گزارش ایکنا از بوشهر،  امروز 24 تیرماه در آئینی که با حضور رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی و جمعی از مسئولان شهرستان دشتی در حسینیه سیدالشهدا دهکده قرآنی چارک برگزار شد از کتب سید ابوالحسن حسینی، پژوهشگر قرآنی اهل روستای چارک شهرستان دشتی رونمایی به عمل آمد.

حمید زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در این مراسم گفت: در سفر یک روزه رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور به چارک از هفت کتاب سید ابوالحسن حسینی در ارتباط با متون، علوم حوزوی و تاریخ استان بوشهر در حسینیه سیدالشهدا چارک رونمایی شد.

زارعی اظهار کرد: تصحیح کتاب منهج المساکین، تصحیح کتاب ردودالسته، تصحیح تذکره الانساب، ترجمه کتاب لولوه البحرین، دانشمندان و دریانوردان سیراف و نجیرم، علمای آل عصفور از بحرین تا بوشهر، و نقش آیت‌الله مجاهد برازجانی در قیام رئیسعلی دلواری از کتاب‌های رونمایی شده است.

وی با اشاره به اینکه این پژوهشگر قرآنی سه اثر در دست تألیف دارد، افزود: تاریخ علمای استان بوشهر، تاریخ سیراف و ترجمه و شرح مکاسب شیخ انصاری عنوان این کتاب‌هاست. این پژوهشگر  برجسته روستای چارک سابقه بیش از ۱۵ سال تدریس متون حوزوی در حوزه‌های علمیه استان بوشهر را نیز دارد. تألیفات منتشر شده از ارزش  بسیار بالایی برخوردار بوده و قابل استفاده در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha