نشست مجازی «ازدواج آسان رؤیا یا یک حقیقت» برگزار شد
کد خبر: 3983838
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

نشست مجازی «ازدواج آسان رؤیا یا یک حقیقت» برگزار شد

نشست مجازی «ازدواج آسان رؤیا یا یک حقیقت» به همت دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور و اداره ورزش و جوانان گناوه برگزار شد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، نشست مجازی «ازدواج آسان رؤیا یا یک حقیقت» روز گذشته 21 تیرماه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه بوشهر برگزار شد.

محمدرضا بحرانی، رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر و عضو هیئت علمی این دانشگاه با اشاره به مشکلات ناشی از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، گفت: تجرد قطعی در کشور و آمار رو به رشد آن و بالا رفتن سن ازدواج پیامدهای خاصی را در ساختار جمعیتی کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت ازدواج آسان گفت: اگر مداخله بسیار هدفمند در کاهش تجرد و حل مشکل جوانان صورت نگیرد در دهه‌های آینده با بحران جدی در هرم جمعیتی مواجه خواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر با اشاره به پایه‌های شکل گیری زندگی، افزود: پایه‌های شکل گیری زندگی مشترک را اقتصاد، عواطف انسانی و تربیت فرزند تشکیل می‌دهد و با وجود اینکه اذهان به موانع اقتصادی، اشتغال و مسکن در زمینه ازدواج نگاه می‌کنند ولی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین موانع مرتبط ذهنی و نگرشی است.

وی بیان کرد: تسهیل‌گری ازدواج  فراتر از مسئله اقتصاد است و باید این امر را مورد مطالعه قرار دهیم.

روان‌شناس و مدرس دانشگاه گفت: خانواده‌ها باید بدانند برای یک ازدواج خوب زوجین باید  یک انتخاب آگاهانه داشته باشند.

مهرداد نامدار، روانشناس و استاد دانشگاه بیان کرد: باید به دنبال ازدواج موفق تا ازدواج آسان بود زیرا قرار است یک نیمه عمر طولانی بین دو نفر سپری شود و ارزش آن را دارد که به اندازه وقت بگذاریم و درست بیاندیشیم تا زندگی خوب و موفقی پشت سرگذاشته شود.

وی با بیان اینکه وقتی از ازدواج آسان سخن می‌گوئیم باید بیان کنیم هدف ما چیست، گفت:  درست است که در حوزه امکانات و مسائل اقتصادی امر ازدواج باید آسان گرفته شود اما در بحث انتخاب و شناخت باید با چشم باز و با قدرت عمل کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: ۲ عامل اصلی انسانی و ساختاری از موانع ازدواج هستند.

همچنین در ادامه حجت‌الاسلام حجت‌الله بیات، استاد حوزه علمیه، تشریح کرد: تغییر سبک زندگی، نگرش‌ها و ارزش‌ها و خانواده به‌ خاطر چشم  و هم چشمی مانعی برای ازدواج جوانان شده است.

وی بیان کرد: برای اینکه رویای ازدواج آسان را به حقیقت تبدیل کنیم نیاز به عزم جدی همگانی دارد و در این زمینه جوانان، خانواده‌ها و مسئولان و متولیان امر باید به مسئولیت خود در باب خانواده و این امر مقدس واقف و پای‌بند باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha