آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در استان بوشهر
کد خبر: 3982861
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در استان بوشهر

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان بوشهر از آغاز به کار چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان بوشهر خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور ۵۵۳ شرکت کننده در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، علی اکبر مداح، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر، گفت: مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور ۵۵۳ نفر شرکت کننده در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل و اذان در ۲ گروه آقایان و بانوان بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

مداح با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات تشریح کرد: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقه‌ها به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیش‌گیرانه و سرعت بخشی به روند مسابقه به جز شهرستان بوشهر به صورت ضبط ویدئویی انجام و سپس در مرکز استان داوری شده و نتایج آن به اطلاع شرکت کنندگان می‌رسد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان بوشهر با اشاره به رشته‌های این مسابقه، تصریح کرد: رقابت‌ها در رشته‌های دعا خوانی و هم‌خوانی وهم‌سرایی قرآن کریم مرحله شهرستانی ندارد و در مرحله استانی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه تفسیر عمومی قرآن کریم، افزود: مسابقه تفسیرعمومی قرآن کریم نیز ۱۳ مرداد به‌صورت برخط برگزار می‌شود که بستر اینترنتی آن در آینده به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.

مداح با اشاره به منابع آزمون تفسیر یادآور شد: شرکت‌کنندگان این رشته منابع آزمون که تفسیر سوره نور است را از سایت اینترنتی www.quraniran.ir  دریافت کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان بوشهر افزود: ۶۳ نفر شرکت کننده گناوه  از ساعت ۷:۳۰ و ۴۵ شرکت کننده شهرستان دیلم از ساعت هشت صبح امروز به ترتیب در امام زاده سلیمان بن علی (ع) و مسجد نور به رقابت می‌پردازند.

مداح ادامه داد: فردا جمعه ۶۷ شرکت کننده دشتستانی و ۶۹ شرکت کننده از شهرستان‌های کنگان، دیر و عسلویه به ترتیب در محل مسجد وحسینیه امام حسین (ع) برازجان و حسینیه شهید هاشمی کنگان با هم رقابت می‌کنند و ضبط ویدئویی۶۰ شرکت کننده شهرستان جم نیز در محل فاطمیه شهرک توحید شهر جم انجام می‌شود.

وی افزود: همچنین ۱۰۷ شرکت کننده  از شهرستان دشتی و تنگستانی ساعت هشت و ۱۰ صبح  ۲۴ تیر ماه در مسجد و حسینیه جامع شهرخورموج و موسسه قرآنی حکمت اهرم باهم به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان بوشهر تصریح کرد: ۱۳۱ شرکت کننده بوشهری در بخش خواهران ساعت هشت صبح بیست و چهارم و در بخش برادران بیست و پنجم تیر ماه در در نمازخانه اداره کل اوقاف این استان با هم رقابت می‌کنند.

مداح یادآورشد: شمار شرکت کنندگان چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم نسبت به دوره قبل در استان بوشهر هشت برابر افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha