تربیت ۱۶ هزار دانشجو معلم در بوشهر
کد خبر: 3983089
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

تربیت ۱۶ هزار دانشجو معلم در بوشهر

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر با اشاره به تربیت ۱۶ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بوشهر، گفت: تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بسیار محدود است و باید نگاه ویژه‌ای به تامین نیروی این دانشگاه در استان بوشهر و سراسر کشور صورت گیرد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، اکبر مولایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر  امروز، 19 تیر ماه در نشستی با حضور مصطفی رستمی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه دانشگاه‌های کشور و رؤسای دانشگاه‌های استان بوشهر، گفت: با توجه به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش را به دانشگاه فرهنگیان کشور متحول کرده است تامین نیروی معلم استان هدف نخست این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر در ادامه افزود: هم اکنون ۱۶ هزار معلم در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند و هدف دوم دانشگاه فرهنگیان با توجه به تغییراتی که به طور پیوسته در شیوه‌های آموزش، ارزیابی و روانشناسی یادگیری و آموزش اتفاق می‌افتد، این است که اطلاعات و دانش نیروی انسانی موجود را به روز کند.

مولایی هدف نخست دانشگاه فرهنگیان را تامین نیروی انسانی برشمرد و یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان به اندازه‌ای درگیر تحقق تامین نیروی انسانی به‌عنوان هدف نخست است که از رسیدن به هدف دوم بازمانده است.

وی با اشاره به اهتمام رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشگاه فرهنگیان، ادامه داد: تربیت معلمان تراز جمهوری اسلامی نیازمند تحولی همه جانبه است که تاکنون رخ نداده است و لازم است در این راستا توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد که لازمه این مهم، همیاری همه دستگاه‌ها با آن است.

مولایی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی استراتژیک دانست و تصریح کرد: اهمیت دانشگاه استراتژیک فرهنگیان بسیار بالاست و از این رو باید در مرحله عمل نیز شاهد حمایت همه جانبه دستگاه‌ها از آن باشیم که در زمان حاضر شاهد چنین حمایتی نیستیم.

وی با بیان اینکه حتی یک هیئت علمی در رشته علوم تربیتی و آموزش ابتدایی نداریم، تاکید کرد: شمار اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بسیار محدود است و باید نگاه ویژه‌ای به تامین نیروی این دانشگاه در استان بوشهر و سراسر کشور صورت گیرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر با قدردانی از مسئول پیشین نهاد رهبری در این دانشگاه، بیان کرد: حجت‌الاسلام حاجیانی و مسئولان دانشگاه برنامه‌ای فرهنگی را با اهدافی مشخص تدوین کردند که هفته گذشته خبر خوش دست یافتن به یکی از این اهداف محقق شد و دانشگاه فرهنگیان بوشهر به‌عنوان یکی از دستگاه‌های برتر استانی در زمینه نماز برگزیده شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha