سابقه 200 ساله آموزش قرآن به روش سنتی در روستای چارک
کد خبر: 3984315
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

سابقه 200 ساله آموزش قرآن به روش سنتی در روستای چارک

رئیس شورای روستای قرآنی چارک با اشاره به قدمت 200 ساله آموزش قرآن به روش سنتی در این روستا گفت: آموزش قرآن به صورت مکتب‌خانه‌ای در روستای چارک باعث ترویج آموزش قرآن در سراسر استان بوشهر شده است.

آموزش قرآن به روش سنتیبه گزارش ایکنا از بوشهر، سید محمدامین ابطحی، رئیس شورای روستای چارک، گفت: روستا دارای پتانسیل بسیار خوبی در حوزه‌های دینی، مذهبی و قرآنی است به گونه‌ای که در فرهنگ آیینی نیز با نواهای منحصر به فرد به یک الگوی برجسته شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: حافظ و قاری بودن در روستای چارک یک موضوع عادی به حساب می‌آید و کودکان از سن پایین با کلام وحی آشنا می‌شوند.

رئیس شورای روستای چارک اظهار کرد: آموزش قرآن به صورت سنتی یعنی مکتب‌خانه در روستا سابقه‌ای ۲۰۰ ساله دارد که این نوع ترویج باعث آموزش قرآن در سراسر استان شده است.

وی ادامه داد: اکنون تمام فعالیت‌های قرآنی روستا در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین متمرکز شده و به شکل ویژه از سوی مردم دنبال می‌شود. روستای چارک دارای ریشه فرهنگی دیرینه است که علاوه بر مشارکت در برگزاری برنامه‌های قرآنی، در مسائل اجتماعی، اقتصادی، علمی، ورزشی و هنری نیز خوش سابقه است.

وی اظهار کرد: تنها راه نجات در برابر تهاجمات فرهنگی و هجمه‌های دشمنان تمسک به قرآن و عترت است که دو مؤلفه جدانشدنی هستند.

ابطحی در ادامه به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در عرصه ملی و بین‌المللی پرداخت.

محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور نیز فعالیت‌های انجام شده براساس گزارش‌های ارسالی را موثر بیان و اظهار کرد: این اقدامات بی‌نظیر و مثال زدنی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha