مؤسسات قرآنی به ذائقه فرهنگی و هنری مخاطب توجه کنند
کد خبر: 3984296
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

مؤسسات قرآنی به ذائقه فرهنگی و هنری مخاطب توجه کنند

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور با اشاره به اهمیت توجه به ذائقه فرهنگی مردم در مؤسسات قرآنی گفت: مؤسسات قرآنی، ذائقه فرهنگی و هنری مخاطبان خود را در نظر بگیرند تا در کنار قرآن، فرهنگ و هنر نیز رشد یابد.

به گزارش ایکنا از بوشهر، محمدمهدی عزیززاده، رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور امروز 24 تیرماه در دیدار با قاریان، فعالان قرآنی و گروه تواشیح بین‌المللی معراج دهکده قرانی چارک استان بوشهر گفت: روستای قرآنی چارک استان بوشهر فرصتی برای الگوگیری دیگر روستاهای در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی است.

عزیززاده در ادامه افزود: قرآن کتابی آسمانی است که از بدو خلقت انسان در زندگی بشر تأثیرگذار بوده است.

عزیززاده با بیان اینکه قاریان، معلمان و مروجان علوم دینی و قرآنی هستند، اظهار کرد: این موهبت الهی نصیب افراد برتر و برگزیده کره خاکی شده که خداوند به آنها نگاه ویژه داشته است. سادات و غیر سادات روستا به قرآن تسلط کافی دارند و این برای روستای چارک یک افتخار است.

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآنی کشور اضافه کرد: انتخاب چارک به عنوان روستای قرآنی کشور یک فرصت برای الگو گرفتن از فعالیت‌های روستاست.

عزیززاده قرآن کریم را هدیه الهی برای بشر دانست و تصریح کرد: قرآن کریم باارزشمندترین هدیه خداوند برای بشر است که بهترین راهنما در برابر مشکلات است.

عزیززاده اظهار کرد: مدیران و مربیان قرآنی بیشترین نقش در ترویج علوم دینی و قرآنی دارند و باید این مهم را مرهون این افراد باشیم که در این راه با تمام وجود خدمت می‌کنند. توجه به ذائقه فرهنگی و هنری نیز باید در اولویت مؤسسه باشد تا در کنار قرآن، فرهنگ و هنر نیز رشد یابد.

عزیز زاده از مدیر مؤسسه برای فعالیت‌های اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ علوم دینی و قرآنی تشکر کرد و ادامه داد: فعالیت در این حوزه باید با عشق و علاقه به قرآن همراه باشد که این ویژگی در روستای چارک به عنوان شاخص وجود دارد.

سید محمدامین ابطحی، رئیس شورای روستا چارک دشتی نیز گفت: این صدای رسا یک موهبت الهی است که نیاز به تقویت دارد و این مهم با گسترش کلام وحی محقق می‌شود. سادات، قاریان و فعالان قرآنی به‌ لطف خداوند، آموزش و ترویج قرآن را وظیفه ذاتی خود می‌دانند و با آغوش باز آماده این اقدام هستند.

اجرای گروه تواشیح کودکان و جوانان، قرائت قرآن از سوی سیدطاها حسینی، قاری برجسته کشوری از چارک، اجرای تک نفره تواشیح توسط سید عطاءالله حسینی و ارائه فعالیت‌های بانوان روستا در قالب کلیپ از برنامه‌های دیگر این دیدار بود

سید اسدالله حسینی  مدیرمسئول موسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین نیز در این بازدید به طور مختصر گزارشی از مسائل و مشکلات و دوره‌های آموزشی در فضای مجازی و حضوری را بیان کرد.

انتهای پیام
captcha