ریشه و هویت ملت ایران، قرآنی است
کد خبر: 3996236
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

ریشه و هویت ملت ایران، قرآنی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به گرایش جامعه به قرآن گفت: ریشه و هویت جامعه ما، قرآنی و برگرفته از قرآن است و این مهم نکته‌ای است که به خوبی در سند جامع قرآنی به آن پرداخته شده است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی صبح امروز، 18 شهریور در نشست با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر در آیین رونمایی از سند مجمع قرآنیان استان بوشهر گفت: اگر بخواهیم بسنجیم که آیا توفیقی در تبلیغ صورت گرفته است یا نه، باید روی میزان اثری که بر شاکله جامعه گذاشته شود نگاه کنیم.

وی اضافه کرد: ریشه و هویت جامعه ما، قرآنی است و در اغلب پیمایش‌ها و نظرسنجی‌ها نیز این امر تأیید شده است و باید انس و نگاه قرآن در جامعه را سنجید و گسترش داد که به خوبی در سند جامع قرآنی به این موضوع پرداخته شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید ترقی و ارتقای جامعه قرآنی مد نظر قرار گیرد و نخبگان این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مجتمع بزرگ قرآنی در بوشهر، ادامه داد: بوشهر اولین پایتخت قرآنی است و باید از این غنیمت استفاده و بهره‌های خوبی برد.

قمی تصریح کرد: وجود مجتمع بزرگ قرآنی در استان بوشهر می‌تواند گردشگری مذهبی را تقویت کند و استان بوشهر باید به مرجع گردشگری مذهبی تبدیل شود. فضای مجازی بخشی از فضای امروز را تشکیل می‌دهد که باید حتماً در این مجتمع بزرگ قرآنی دیده شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha