زیارت عاشورا؛ احیا کننده مکتب امام حسین(ع)
کد خبر: 3997246
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
دبیر کارگروه قرآنی دیلم بیان کرد:

زیارت عاشورا؛ احیا کننده مکتب امام حسین(ع)

دبیر کارگروه قرآنی دیلم با اشاره به اهمیت قرائت زیارت عاشورا گفت: زیارت عاشورا عامل ترویج روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری در راه خدا و احیای مکتب حسینی است.

سید نبی‌الله موسوی، دبیر کارگروه‌ قرآنی شهرستان دیلم در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر به اهمیت حفظ زیارت عاشورا اشاره کرد و گفت: زیارت عاشورا عامل ترویج روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و فداکاری در راه خدا و احیای مکتب حسینی است.

وی با اشاره به پیام‌های نهفته در زیارت عاشورا تشریح کرد: یکی از مهم‌‏ترین پیام‌های عاشورا تولی و تبری است و تولی به معنای دوست‌ داشتن اهل‌بیت(ع)، انسان‌های خوب، طرفدار حق و عدالت است.

موسوی هدف و نتیجه حفظ زیارت عاشورا را رسیدن به ولایت امام حسین(ع) و همراهی با اهل بیت(ع) دانست و بیان کرد: علما و بزرگان ما بر خواندن زیارت عاشورا و مداومت بر آن تأکید فراوان داشته‌اند و خود نیز این کار را انجام می‌دادند و یکی از علل موفقیت اکثر بزرگان و علمای ایرانی و اسلامی، خواندن زیارت عاشورا بوده است.

دبیر کارگروه قرآنی شهرستان دیلم با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی در ماه محرم و صفر نقش بسزایی در جهت آشنایی جامعه با مکتب حسینی داشته‌است، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دیگری که کارگروه قرآنی در کنار ترویج فرهنگ قرآنی به آن توجه می‌کند ترویج مکتب اهل بیت(ع) است و امیدواریم با تدابیری که در این راستا اندیشیده شده بتوانیم برنامه‌های مطلوب و با کیفیت تری در شهرستان دیلم اجرا کنیم.

موسوی با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ قرائت زیارت عاشورا توسط کارگروه قرآنی شهرستان دیلم افزود: مسابقه حفظ قرائت زیارت عاشورا، یکی از برنامه‌های این کارگروه بود که با مشارکت بسیار بالای آقایان و بانوان در مؤسسه قرآنی سبحان برگزار شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha